Enquete tot hoever men bereid is te betalen voor een blessur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:33

Ik rijd western en heb nog nooit hoge veternaire kosten gehad en heb ook geen behoefte aan het kopen van een sportpaard en kan voor mijn gevoel de enquête dus niet goed invullen.

Als je vraagstelling anders zou zijn, zou je denk ik meer antwoorden kunnen krijgen.

capopjekop

Re: Enquete tot hoever men bereid is te betalen voor een blessur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:36

Ik wilde hem voor je invullen maar mijn ponys worden niet meer bereden of aangespannen

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:39

Ik kon er niet veel mee. Ingevuld voor zover ik kon. Nu speelt een blessure gelukkig geen rol, daarom zijn de vragen lastig. Een ja/nee keuze was handig geweest

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:49

Ik wilde hem invullen, maar ben afgehaakt. Mijn paard heeft namelijk geen blessure, verder invullen is dan zinloos.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:59

Mmmm, ik vraag me af of de antwoorden die je krijgt zullen leiden tot een degelijke conclusie. De vragen zijn zo algemeen en oppervlakkig opgesteld.

Er zijn bv toch meerdere disciplines dan de opgesomde? Vaak is een behandeling een totaalpakket van je eigen DA, om vervolgens kliniek in te schakelen, fysio, osteo, ...

Ik kan je vraag naar salaris wel begrijpen maar ook die is te zwart-wit. Ik ken welstellende mensen die hun paard lieten inslapen omdat de behandeling duurder was dan de aankoop van een nieuw (haflinger). Zonder geld kan je niet betalen maar het is niet omdat je geld hebt, dat je bereid bent het uit te geven.

Succes met je enquête!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:26

afgehaakte westernruiter hier.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:29

BrittS schreef:
Ik rijd western en heb nog nooit hoge veternaire kosten gehad en heb ook geen behoefte aan het kopen van een sportpaard en kan voor mijn gevoel de enquête dus niet goed invullen.

Als je vraagstelling anders zou zijn, zou je denk ik meer antwoorden kunnen krijgen.

Ik liep ook vast op de disciplines, maar toen zag ik deze post:

Vala schreef:
Syzygy schreef:
Ik ga mee met de voorgangers. De spelfouten zijn erg irritant.
Ook vind ik het jammer dat ik mijn discipline, namelijk mennen niet aan kon geven. Verder vind ik het behandelen of niet behandelen van een blessure echt niet zo zwart-wit. Ik kijk echt naar het paard en de situatie. Geld is niet per se het eerste waar ik naar kijk.
Ik heb de enquête wel af gemaakt, hoop alsnog dat je er wat aan hebt.

TS geeft in de beginpost duidelijk aan dat het om dressuur en springen gaat.

En besefte ik me dat ik eroverheen gelezen had.

TS: misschien wel handig om dat vetgedrukt neer te zetten bijvoorbeeld, dan is het duidelijk voor mensen of de enquete wel of niet van toepassing is op hen.

Verder:

M_D_H schreef:
Ik ben afgehaakt.
- Je wordt erg 1 richting uitgestuurd.
- Wat ik wil besteden aan een blessure ligt aan de kans van slagen.
- Er kunnen meerdere behandelaren zijn voor 1 blessure.
- Het is mij niet duidelijk wat je precies wil weten, gaat het nou om oude blessures of toekomstige blessures?
- de volgorde van de vragen klopt niet.
- Ik weet niet precies wat jouw doel van deze enquête is, maar ik vermoed dat je met deze vraagstelling geen eenduidig antwoord krijgt op jouw onderzoeksvraag :)

met betrekking tot de leeftijd van het paard.
Je vraagt om de leeftijd van het paard op dit moment, maar niet ten tijde van de blessure.
Ik denk dat, als je dan al over oude blessures gaat praten, de leeftijd van het dier ten tijde van de blessure interessanter is dan de leeftijd van het paard op dit moment.

Sluit ik mij hierbij aan.

En vond ik de eerste vraag mbt of je vrouw of man bent totaal niet van toepassing en ook beperkt. Inmiddels is het toch vrij gebruikelijk om een derde optie "anders" erbij te zetten indien geslacht wel van toepassing is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:41

Hoe kan je aan de hand van deze enquete fatsoenlijke conclusies trekken? Veel open vragen waar je alle kanten mee op kan. Kans op herstel zie ik nergens benoemd en dat is wat mij betreft de belangrijkste factor.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:04

Heb,m ingevuld hoor.
Dat gemuggesift van hierboven kijk ik wel door heen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:16

roosa schreef:
Heb,m ingevuld hoor.

Gemuggezift?
Ik plaats alleen opmerkingen om te leren. Op deze manier kan je geen goed onderzoek houden en zal conclusie een gestuurd antwoord zijn.
Een docent valt dat op en zal dan voor zo'n onderzoek geen voldoende geven.
Beter dat ts daar nu op gewezen wordt dan dat ze veel tijd steekt in een onderzoek die niks oplevert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:41

prugelpiet schreef:
Maar je vraagt nu alleen maar naar blessures die al geweest zijn.

Sinds ik mijn paard heb, is die nog niet geblesseerd geweest. Houd niet in dat ik niet het laatste dubbeltje zou uitgeven als ze daardoor er weer helemaal bovenop zou komen. Maar je enquête kan ik dus niet invullen.

Idem.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:55

Niet ingevuld, mijn oude sportpony heeft nog nooit een blessure gehad namelijk..
Afgezien van wondjes geen rare dingen verder.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:56

M_D_H schreef:
roosa schreef:
Heb,m ingevuld hoor.

Gemuggezift?
Ik plaats alleen opmerkingen om te leren. Op deze manier kan je geen goed onderzoek houden en zal conclusie een gestuurd antwoord zijn.
Een docent valt dat op en zal dan voor zo'n onderzoek geen voldoende geven.
Beter dat ts daar nu op gewezen wordt dan dat ze veel tijd steekt in een onderzoek die niks oplevert.

Idd. Deze enquête zal door geen enkele leraar goedgekeurd worden.