Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tiwi1969 schreef:Heb je daar ook een bron van?
Charmaine schreef:Dank voor jullie reacties weer!
Huisvesting wordt geregeld genoemd, ook in pb. De 3 uur buiten is in deze omgeving echt een unicum en zal bij verhuizing eerder minder dan meer worden. Daarnaast levert verhuizing haar veel stress, dat heb ik bij 2 verhuizingen met mij gemerkt. Ze staat hier goed en zal hier dus ook blijven staan. Ik snap dat jullie de huisvesting noemen, maar zouden jullie mss tot de vraag, het voeradvies kunnen beperken?
Als ik samenvat zou ze dus aan een vitamine- of basisbrok genoeg hebben. Vitalbix wordt naar gekeken. Equilin is ook een optie naar beduidend duurder. Pianissimo en Pavo (veel suikers?) zal ik nog eens naar kijken, thanks! Ik voer winterpeen en idd, het zou goed opeenstapeling kunnen zijn waardoor toch extra gereageerd wordt.
Mwm, de stal geeft de sportbrok extra omdat daar minder van gevoerd hoeft te worden. Ze nemen geen basisbrok af. Nu is dat recent wel gevraagd, omdat een behoorlijk aantal pensionklanten deze brok niet meer willen voeren aan hun paard.
De vraag of het paard wel bij mij past vind ik niet aanvallend maar een hele terechte. Deze stel ik mijzelf echt wekelijks. Ik heb veel ervaring met dit type paard in het verleden, maar inmiddels een stuk ouder en de vraag is idd of dit paard nu nog wel is wat ik zoek. Ik wil echter wel eerst een aantal zakrn uitsluiten, zoals te heftige reacties/te veel energie door niet juist voer, voordat ik besluithaar te verkopen. Het is een lange (2 jaar) en lastige zoektocht geweest. En die doe ik niet graag over
Princesj schreef:Volledig van het krachtvoer afhalen om te beginnen en alleen een vitaminebrokje geven. Met een beetje olie kun je daar nog prima extra magnesium aan toevoegen.