Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ibbel schreef:Interessant hoe jullie denken dat al die gecompliceerde moleculen de maag onaangetast kunnen passeren. Het is duur voedsel wat je er in stopt, want het wordt allemaal gewoon afgebroken tot de aminozuren waar ze grotendeels uit bestaan (het zijn vnl eiwitten)
En 11 maanden voordat een darmflora hersteld is? Whahahaha.... Een bacterie deelt iedere 20 minuten. Ga maar eens rekenen hoe snel je van 1 bacterie er een miljoen hebt...
Ibbel schreef:Interessant hoe jullie denken dat al die gecompliceerde moleculen de maag onaangetast kunnen passeren. Het is duur voedsel wat je er in stopt, want het wordt allemaal gewoon afgebroken tot de aminozuren waar ze grotendeels uit bestaan (het zijn vnl eiwitten)
En 11 maanden voordat een darmflora hersteld is? Whahahaha.... Een bacterie deelt iedere 20 minuten. Ga maar eens rekenen hoe snel je van 1 bacterie er een miljoen hebt...
Janneke2 schreef:"Mutatis mutandis": ja, meestal wel.
Bij een gezond mens blijkt dat de darmflora in 11 maanden vanzelf herstelt na een korte kuur (1 tot 8 dagen). Op zich prima, maar ik heb geen zin in wachten - dus neem ik wat pro+prebiotica.
En zoals bekend: de spijsvertering van een paard is kwetsbaar, dus lang leve de darmflora.
Citaat:Dit doet me denken aan mijn docent diervoeding, die in de eerste les altijd voorrekende hoeveel “goede bacteriën” uit Yakult levend de darm bereiken op de plek waar ze zouden kunnen helpen. Ah, nostalgie