Heup uit de kom. ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:15

Hoe gaat het nu?

BarbaLala

Re: Heup uit de kom. ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:36

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar bij kleine huisdieren komt er vaak bij dergelijke ingrepen ook fysiotherapie, aquatraining oid kijken qua herstel toch? Omdat er meer gecompenseerd moet worden vanuit de spieren etc.
Is dat niet ook wenselijk in dit geval? Of doet dat meer kwaad dan goed?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 15:51

Ze gaat heel langzaam vooruit. Ze is nog steeds pijnlijk, maar ze heeft zo haar eigen maniertjes. Zo kan ze op 3,5 been een sprintje trekken en bokken.
therapie, zal er inderdaad komen als ze nog wat minder pijnlijk is, maar dan zou het wel aan huis moeten gebeuren, dus een aquatrainer wordt helaas lastig. Maar het is altijd fijn als er meegedacht wordt.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 15:54

Afbeelding

in de ochtend is ze nog wel steeds erg slecht, maar 's middags/'s avonds zie je wel echt verbetering.
waarschijnlijk beweegt ze 's nachts erg weinig. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ze 's ochtends de metacam krijgt en deze dan misschien uitgewerkt is, maar ik heb haar laatst 's avonds ook een spuit gegeven en toen was ze ook nog slecht in de ochtend.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 15:05

even weer een updateje; we zijn nu 4 maanden aan het revalideren. Laatst hebben we haar een paar dagen geen pijnbestrijding gegeven en daaruit bleek dat ze er niet echt slechter van werd!! ze had alleen wat meer moeite om 's ochtends op te starten. Ze krijgt nu nog een minimale hoeveelheid pijnstillers om 's ochtends even mee op te starten en daar doet ze het al even goed op.
over het algemeen gaat ze nog steeds met hele kleine stapjes vooruit.........geduld

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 00:05

Even een updateje;

Sem is vorige week opnieuw geopereerd. Dit keer gebben ze haar knieband door gehaald. Haar knie stond de laatste tijd neer vast dan los en ook nam de exorotatie een steeds heftigere vorm aan.
Het gaat nu redelijk goed met haar, naar wat je kunt verwachten na zo’n operatie denk ik. Ze belast hem nog niet graag, maar de stand is duidelijk beter.
Heeft iemand ervaring met deze ingreep en de herstelperiode hiervan?