Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DeMolenhoek schreef:Ik zie dikke kogels door het vocht. Mijn eerste idee was direct artrose. Hij wisselt constant van been wat voor mij gelijk is aan pijn. Ik snap de twijfel over inslapen. Ik heb nu een 17 jarige lopen die vol zit van de artrose en die pijn heeft. Het is ontzettend moeilijk want 17 is nog zo jong...
mystery1980 schreef:Je ziet duidelijk dat hij last heeft van zijn lijf, kan er niet de vinger op leggen waar precies, misschien spelen er ook meerdere dingen. Het niet willen draven zegt ook wat. Je zou ook kunnen kijken hoe hij op een natuurlijke pijnstiller (bv duivelsklauw, boswelia oid) reageert. Dit kun je lange tijd achtereen geven, overleg er eens over met je dierenarts.
manubres schreef:Wat een mooierd! En lieverd zo te zien...
Hij is stijfjes en lijkt in draf vooral kort van voren. Ik zou dan eerder aan de voeten denken.
Loopt hij niet beter als hij wat langer buiten staat? Mijn oude shet komt ook stijf de stal uit en gaat in de middag er weer rennend in...Het is zo moeilijk om voor een paard te beslissen wanneer het klaar is. Als wij alle (oude) mensen laten inslapen die stijfjes zijn en wat pijntjes hebben dan zouden we heel wat mensen minder hebben in nederland. Het blijft moeilijk waar de grens ligt van wel of niet aanvaardbaar...
Uppojono schreef:mystery1980 schreef:Je ziet duidelijk dat hij last heeft van zijn lijf, kan er niet de vinger op leggen waar precies, misschien spelen er ook meerdere dingen. Het niet willen draven zegt ook wat. Je zou ook kunnen kijken hoe hij op een natuurlijke pijnstiller (bv duivelsklauw, boswelia oid) reageert. Dit kun je lange tijd achtereen geven, overleg er eens over met je dierenarts.
Bedankt voor je reactie. Hij heeft hoefkatrolontsteking en artrose. Dat speelt al ruim 10 jaar, daarom is hij al 10 jaar met pensioen. Het is dus afwachten wanneer hij té slecht wordt om hem paardwaardig in de wei te laten lopen. Natuurlijke pijnstilling is een goede optie, maar ja, hoe lang wil je daar mee door blijven gaan. Dat is dan weer het volgende dilemma.
Hoewel ik niet zo in dierencommunicatie geloof, ben ik nu op het punt om dat tóch nog te doen.