Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lusitana schreef:troi schreef:er is helemaal niks mis mee om een kneusje op te vangen, helemaal als het toch een gezelschapsdiertje wordt.
Behalve dat een dier pijn kan hebben, kan het bv ook duizelig zijn door neurologische afwijkingen en dan leeft zo´n dier in een hel.
Er is niks mis met het in laten slapen van dieren die (genetische)afwijkingen hebben die leiden tot lijden in welke vorm dan ook.
De ene kneus is de andere niet, maar bij een dier dat onvast loopt en met zijn hoofd slaat is er meer aan de hand dan een slechte beenstand ofzo...
De fokker die met zo´n merrie door blijft fokken is gewoon rot tot in het bot en zou sancties moeten opgelegd worden voor het fokken met die merie. Dit is willens en wetens het bestand nadeling beïnvloeden.
Gillbo schreef:Gody schreef:Dierenarts is geweest
Is aangeboren
Maar veulen heeft geen pijn en is volgens de dierenarts
En die zegt inslapen niet nodig
Maar voor de kar of dergelijk kan niet enkel als weide maatje
En dan kan hij zien op de wei?
Waar komt het door dan? Beknelling in de nekwervels?Hersenbeschadiging?
Azmay schreef:Ik vraag me een beetje af of het eerlijk is bewust een paard met Cerebellaire Ataxie te laten leven als ik zo de symptomen en gevolgen bekijk. Bij mensen gaat het ook vaak gepaard met slaap en slikproblemen, voor een vluchtdier lijkt het me ook echt een vreselijke manier van leven.
Gody schreef:Azmay schreef:Ik vraag me een beetje af of het eerlijk is bewust een paard met Cerebellaire Ataxie te laten leven als ik zo de symptomen en gevolgen bekijk. Bij mensen gaat het ook vaak gepaard met slaap en slikproblemen, voor een vluchtdier lijkt het me ook echt een vreselijke manier van leven.
Ik volg het advies van de dierenarts maar op .
Volgend hem geen reden het dier in te laten slapen
Diertje functioneert indien het niet bereden word of aangespannen word prima als gras maaier
Dan lijkt me inslapen niet nodig .
Azmay schreef:Ik vraag me een beetje af of het eerlijk is bewust een paard met Cerebellaire Ataxie te laten leven als ik zo de symptomen en gevolgen bekijk. Bij mensen gaat het ook vaak gepaard met slaap en slikproblemen, voor een vluchtdier lijkt het me ook echt een vreselijke manier van leven.
pillow schreef:Ik zou dan toch liever een gezonde grasmaaier hebben ipv een zorgenkindje. Wat wil je hier nou mee bereiken? Dat iedereen jou pluimpjes gaat geven omdat je zo lief bent dit dier te nemen? Voor het plezier van het dier hoef je het niet te doen.
Gody schreef:Pepperrr schreef:Ik zou persoonlijk zelfs dierenbescherming inschakelen. Fokken met deze hengst en merrie terwijl je wéét dat dat er een grote kans op zo'n veulen is, is gewoon mishandeling en not done
Zover ik nu weet stopt hij met het fokken van deze merrie
Gody schreef:Beste lezers
Wij hebben een veulen opgevangen
Dat morgen komt
Nu is het veulen geboren en doet het vanaf de geboorte vreemd( slaan met het hoofd)
En loopt het wankelend
Deze meneer heeft uit de zelfde moeder al eens eerder veulens met dit probleem gehad
Het rare is dat het enkel bij de hengst veulens voorkomt die uit die moeder komen.
Hebben jullie een vermoeden of idee hoe het komt?
Volgende week word hij gelijk even door de dierenarts na gekeken omdat ze
Me andere pony ook komen enten en chippen
Gody schreef:Dierenbescherming doet niets hoor
Aangezien ze er goed bij staan en niet ondervoed zijn
Maar goed hij gaat vast niet meer Fokke met de merrie nu het al het tweede veulen is die zo is
En hij keuringen loopt loont hem dit niet
En voor verkoop doet hij dit niet want hij verkoopt geen veulens