Spontaan kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selemor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 09:58

Apple schreef:
Komt wel vaker voor hoor, soms wel, soms niet kreupel. Compleet met 'al een afspraak gemaakt in de kliniek en vervolgens natuurlijk niets meer te zien'.

Enige dat helpt is de volgende keer dat ze kreupel is gelijk een filmpje maken met je telefoon en dan vervolgens een afspraak te maken bij de kliniek en het filmpje door te sturen. Ook als ze dan op dat moment niet meer kreupel is dan kunnen ze in elk geval daar het filmpje beoordelen en gerichter gaan zoeken. Kan zomaar zijn dat er toch ergens een chipje zit die wat zit te irriteren of ietsdergelijks.

Dank je wel. Dat vermoeden hebben wij ook dat er ergens een chippie irriteert. Iedereen bedankt voor het mee denken. Ik ga wachten tot dat ze het weer heeft en dan maak ik een filmpje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:02

Selemor69 schreef:
Giolli schreef:
En hoe lang is ze dan kreupel? Een pas, een uur, een dag?

Meestal een dag maar het komt ook voor dat ze 3 uurtjes erna weer loopt. Dan loopt ze wel kort met haar rechterbeen. Maar dat is in 1 dag weg

Hier het zelfde gehad. Paard had een los fragmentje in de kogel. Zat deze op de ''juiste'' plek had ze er geen last van, maar deze verplaatste zich door t gewricht en zat dan ineens op de verkeerde plek.
Vergelijkbaar met een steentje in je schoen. Je kan er 10 km mee lopen zonder problemen tot ie ineens precies onder je voet zit.
Geloof dat dit op echo of rontgen gezien was; dat het gewricht een ''hapje'' miste. Het stukje zoeken zou een scan worden om te kunnen opereren en dat heeft de eigenaresse niet gedaan.
Of t paard nu nog leeft of hoe ze loopt is voor mij onbekend.

Maar, bij dit soort dingen zou ik contact opnemen met equitom. Belgie.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:35

Selemor69 schreef:
Apple schreef:
Komt wel vaker voor hoor, soms wel, soms niet kreupel. Compleet met 'al een afspraak gemaakt in de kliniek en vervolgens natuurlijk niets meer te zien'.

Enige dat helpt is de volgende keer dat ze kreupel is gelijk een filmpje maken met je telefoon en dan vervolgens een afspraak te maken bij de kliniek en het filmpje door te sturen. Ook als ze dan op dat moment niet meer kreupel is dan kunnen ze in elk geval daar het filmpje beoordelen en gerichter gaan zoeken. Kan zomaar zijn dat er toch ergens een chipje zit die wat zit te irriteren of ietsdergelijks.

Dank je wel. Dat vermoeden hebben wij ook dat er ergens een chippie irriteert. Iedereen bedankt voor het mee denken. Ik ga wachten tot dat ze het weer heeft en dan maak ik een filmpje

Maar voor een chip hoef je niet te wachten, dat is gewoon een kwestie van een röntgenfoto laten maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:17

Selemor69 schreef:
MarliesV schreef:
Wat is er op de kliniek gedaan, uitverdoofd? Foto's?

Ja,alles is gedaan vandaar mijn vraag hier

Maar je schrijft hier dat er foto’s zijn gemaakt? Dan kan er geen chip dwars zitten want die hadden ze dan gezien.

Bowo

Re: Spontaan kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:24

Als je hulp wil, moet je eerst zelf duidelijkheid geven.

-Welke onderzoeken gedaan?
-Wat kwam daar uit? Welke afwijkingen? Wat was wel goed?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:28

Een chip is te zien op een rontgenfoto.
Heeft de dierenarts haar wel eens beoordeeld als ze kreupel was? Of was ze dan al weer "goed" als hij kwam? Weet je welk been ze kreupel loopt?
Is het mogelijk iets meer info te geven? Welke onderzoeken zijn er gedaan? Is dat op een kliniek geweest of thuis? Is er bijv al een kreupelheidsonderzoek gedaan? Dat ze hebben uitverdoofd en in elk geval weten in welk gebied je moet gaan zoeken?
Met deze info is het wel heel breed zoeken :D. Hoe concreter jij bent TS, hoe meer kans er is dat er wel een goede tip komt waar je echt wat aan hebt.