Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noahh_h schreef:https://www.animalroyal.com/nl/p/3594778/yea-sacc/
Ik bestel deze Yea sacc altijd. Fijne leverancier. Ze hebben ook de Dodson en Horrel variant.
hoogendroog schreef:Paard knapte zienderogen op, werd vol en was van de diarree af.
moos1984 schreef:
Dustinlover schreef:Hele stomme vraag misschien, maar hoe is je pony als die 24/7 op het gras staat? Ik heb 4 jaar een merrie gehad die op hooi niks alleen maar aan diarree was. Zodra ze op 24/7 gras kwam dan was het met een paar dagen over. Uiteindelijk leek ze eroverheen te groeien en werdt het in de winter ook beduidend minder.
MelanieB schreef:Wat ik nu voer is een soort plakkerige poeder. Die word wel zo gegeten.
http://www.herbalfriends.nl/Webwinkel-P ... -5-kg.html
henny_w schreef:Heb je al eens FIR carbonclay geprobeerd? Werkt hier prima bij dunnere mest.
https://www.ruitersportvanderkroon.nl/a ... clay-4-kg/
Alleen is mijn ervaring dat 10 gr. per 100 kilo paard hier teveel is maar dat is een kwestie van uitproberen
Vleddertje1 schreef:Zijn de darmen idd niet zo beschadigd dat hooi teveel prikkelt? Als het niet mogelijk is hem op volledig gras te zetten is het dan geen optie om hem een korte periode( langzaam opbouwen) op een hooivervanger te zetten...een goede grasbrok( agrobs of metazoa timotexx) en te kijken of dat helpt...
Een andere optie heb ik ook nog niet voorbij zien komen..mestwater van een andere gezonde pony met goede mest, daar atreksel( met water) van maken en over zijn voer. Krijgt hij op die manier de goede darmbacteriën binnen...een stuk goedkoper dan probiotica en werkt vaak prima( wel langere periode volhouden)
Jillie01 schreef:Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie dit lezen.. ik heb zojuist 2 minipaardjes gekocht. Een daarvan liep op een groot weiland dag en nacht met andere paardjes. Daardoor zit er nu tussen de billen en achterbenen wat opgedroogd modder en/of poep. Door de lange wintervacht blijft dit nogal zitten.
Hebben jullie enige tips om dit eraf te halen want hij heeft er wel ook echt jeuk van. Met water al even geprobeerd maar omdat hij nog maar 1,5 is en dit nog niet kent en ik niemand heb die zo snel kan helpen vasthouden was mijn vraag of iemand van jullie misschien een tip heeft die goed werkt?
Morganlefay schreef:Jillie01 schreef:Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie dit lezen.. ik heb zojuist 2 minipaardjes gekocht. Een daarvan liep op een groot weiland dag en nacht met andere paardjes. Daardoor zit er nu tussen de billen en achterbenen wat opgedroogd modder en/of poep. Door de lange wintervacht blijft dit nogal zitten.
Hebben jullie enige tips om dit eraf te halen want hij heeft er wel ook echt jeuk van. Met water al even geprobeerd maar omdat hij nog maar 1,5 is en dit nog niet kent en ik niemand heb die zo snel kan helpen vasthouden was mijn vraag of iemand van jullie misschien een tip heeft die goed werkt?
Je kaapt nu iemands topic,
Graag zelf een topic aanmaken.
Jillie01 schreef:Hallo allemaal,
claud1 schreef:onze pony heeft chronische diaree (wrs door schade bloedworm -die heeft hij niet meer)
hij krijgt probiotica en dat gaat super
deze hebben we
https://www.dierapotheker.nl/chevital-l ... WLEALw_wcB
Dit is een fijn produkt (langzaam opbouwen vanwege vreemde smaak ) door iets natgemaakt voer doen (agrobs mash bv) binnen kortste keren is hij ervan af
Lys_PPA schreef:Even een korte update voor de volgers met hetzelfde probleem.. we gebruiken sinds afgelopen woensdag FIR Carbon Clay en hij is behoorlijk droog! Af en toe nog een beetje vochtige mest maar dat is zo weinig. Ik ben er heel blij mee.![]()
![]()
Het enige dat hij nu dus krijgt is: gastro brok van havens, FIR Carbon Clay, onbeperkt hooi (graszaadhooi, maar ook eerste snede hooi) en af en toe wortel/appel... plus soms beetje gras, maar omdat dat nu erg kort is staat hij er niet zoveel op.
Lys_PPA schreef:Hij is vrij van Lawsonia, dit is nogmaals getest. Behalve eventuele schade (litteken op darm), kan het daar niet meer aan liggen. Helaas is dat laatste niet te testen.
Ik heb het koolstof besproken met de dierenarts en die gaf aan dat het een goed alternatief zou kunnen zijn. Andere optie zou biosponge kunnen zijn.