Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boris_rakker schreef:Die foto van de hoge strijkringen bracht me op het idee van een aangepaste peesbeschermer of crossbeschermer. Die bevestigd over de koot en zou je aan de buitenzijde kunnen verlengen door een stuk relatief stevig rubber 3/4 rondom eraan te bevestigen. Polymax lijmt een hele hoop en zit muurvast, de onderdelen zijn relatief goedkoop om zo uit te proberen.
Ik heb niet een heel goed beeld voor ogen van welk been en formaat van de wond maar misschien is dit wat.
Of een hoefzak gebruiken die je buitenom verstevigd met ducttape. Alleen sluit dat de wond meer op.
neetoch schreef:janderegelaa schreef:Je moet het gewoon laseren dan is het in een paar dagen dicht.
Meen je dat nou? Is dat dan geen reguliere techniek dat van de 3 verschillende da's er niet 1 mee gekomen is? (gaat weer op google zoektocht).
neetoch schreef:Provincie Groningen net 2 maanden janderegelaa. Dus bij jouw link kom ik er niet direct uit wie er in de buurt zit, want ik herken nog geen plaatsen, hahaha.
Maar toch maar even googlen nog, want ik ben wel heel benieuwd naar het kostenplaatje en hoeveel behandelingen, etc. Daar kom ik met jouw link ook nog niet echt uit.
Terwijl ik bij andere link over lasertherapie bij een oude wond hoger op het been van paard, toch al zag dat het nog rustig 20 dagen ging duren voor het dicht was weer. En dan kwam ik er daar niet achter hoeveel behandelingen dat dan koste in totaal.
janderegelaa schreef:neetoch schreef:Provincie Groningen net 2 maanden janderegelaa. Dus bij jouw link kom ik er niet direct uit wie er in de buurt zit, want ik herken nog geen plaatsen, hahaha.
Maar toch maar even googlen nog, want ik ben wel heel benieuwd naar het kostenplaatje en hoeveel behandelingen, etc. Daar kom ik met jouw link ook nog niet echt uit.
Terwijl ik bij andere link over lasertherapie bij een oude wond hoger op het been van paard, toch al zag dat het nog rustig 20 dagen ging duren voor het dicht was weer. En dan kwam ik er daar niet achter hoeveel behandelingen dat dan koste in totaal.
Het is wel eerder dicht. Die 20 dagen is ook om er weer haar overheen te laten groeien maar ook dat is heel erg snel. Jouw paard heeft wel wild vlees dus is misschien lastiger maar ik heb geen foto gezien.
Ik PB je even voor een behandelaar.
neetoch schreef:Ik heb al een tip gekregen die aan huis komt. Maar ik neem geen overhaaste beslissingen meer. Want ik lees dus net weer in de link van Jet hier, dat een high power laser zo heet kan worden dat er necrose ontstaat in het weefsel. Dus ik moet nog het e.e.a. uitzoeken wat dan de beste laser is en of die tip die heeft zeg maar. Want wat ik in het jaar dat ik mijn paard nu heb al met hem heb meegemaakt, kan ik er donder op op zeggen dat dit dan ook nog eens gaat gebeuren, wij zijn 2 pechvogels die elkaar hebben gevonden zeg maar...
Veulen84 schreef:Je zou ook low laser kunnen doen. Dat kan je zelf en die aparaten zijn te huur. https://revitavet.nl
(Ik heb er goeie ervaringen mee)