Hoesten + snot paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:14

Ventipulmin en een poeder, zou ik even terug moeten zoeken als ik dat nog kan vinden...
En inderdaad ook een aantal injecties nu je het zegt...

Verder moesten we 2x per dag temperaturen, maar hij had gek genoeg nauwelijks koorts of verhoging, terwijl hij toch echt niet in orde was.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:45

Mijn pony had vergelijkbare klachten. Na bronchoscopie prednison en acetylcystine gehad en advies bewegen!! Dus actief stappen. Toen was ze binnen 10 dagen weer hoestvrij. Daarvoor al een maand lopen rommelen met ventipulmin, longdruppels ect. Anders kwam hier de slijm niet los.

Ook van het stro af en in geval van hooi dit even nat maken.

15BR0812L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 21:05

Nouvel schreef:
Ventipulmin en een poeder, zou ik even terug moeten zoeken als ik dat nog kan vinden...
En inderdaad ook een aantal injecties nu je het zegt...

Verder moesten we 2x per dag temperaturen, maar hij had gek genoeg nauwelijks koorts of verhoging, terwijl hij toch echt niet in orde was.

Dankje! Ja die van mij heeft ook gewoon geen koorts. Ik heb wel het idee dat het nu echt beter gaat. Neus is vrijwel droog, wel nog hoest. Vanavond met kar weggeweest, lekker gestapt en stukjes gedraaft, 1 kleine hoest . Dus duimennn!
Laatst bijgewerkt door 15BR0812L op 01-10-19 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

15BR0812L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 21:07

Saaams schreef:
Mijn pony had vergelijkbare klachten. Na bronchoscopie prednison en acetylcystine gehad en advies bewegen!! Dus actief stappen. Toen was ze binnen 10 dagen weer hoestvrij. Daarvoor al een maand lopen rommelen met ventipulmin, longdruppels ect. Anders kwam hier de slijm niet los.

Ook van het stro af en in geval van hooi dit even nat maken.

Je geeft me hoop! :) goed om te horen. Actief stappen is inderdaad goeie, scopie doe ik over 2 weken als het nog zo is. Ze lijkt op te knappen... Prednison zal helaas geen optie zijn omdat ze drachtig is

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:17

Jasmijn159 schreef:
Snot uit beide neusgaten, dan weet je al zeker dat het vanuit de longen komt. Immers, komt het uit een sinus of luchtzak of iets dergelijks, dan komt het vaak maar uit 1 neusgat.
Zonder koorts, en zo langdurig, is dat erg passend bij astma.

Hier uit de luchtzak en 2 neusgaten... dus hoeft niet uit 1 maar tekomen