Wanneer trek je de grens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Svadilfari1

Re: Wanneer trek je de grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:10

Dankjewel voor je update .
Dat de dierenarts hem er beter uit vind zien dan vorige week, geeft voorzichtig wat hoop.

En dat hij eet en vastere mest is fijn om te lezen. Een hele dikke kus voor hem . Dat het nu langzaam in een stijgende lijn het voortzet en wens hem een voorspoedig herstel.

Hoe is het met jou?

Lala_Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 07:35

Svadilfari1 schreef:
Dankjewel voor je update .
Dat de dierenarts hem er beter uit vind zien dan vorige week, geeft voorzichtig wat hoop.

En dat hij eet en vastere mest is fijn om te lezen. Een hele dikke kus voor hem . Dat het nu langzaam in een stijgende lijn het voortzet en wens hem een voorspoedig herstel.

Hoe is het met jou?

We hopen ook dat het voortzet in stijgende lijn, we koesteren een beetje hoop, maar toch een beetje schrik dat het na de equisolon kuur terug bergaf gaat.

Met mij gaat het redelijk, je wilt natuurlijk dat je dikke vriend erdoor komt. Mijn portefeuille is ondertussen wat minder blij. :’)

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:11

Dat kan ik indenken, dat is naar zo vlak na de kuur weer even minder. Och heb met jullie te doen. Het vergt energie die constante spanning bewust of onbewust.

Nou oef dat geloof ik graag dat de portomonee flink afgevallen is.

Lala_Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 13:22

Svadilfari1 schreef:
Dat kan ik indenken, dat is naar zo vlak na de kuur weer even minder. Och heb met jullie te doen. Het vergt energie die constante spanning bewust of onbewust.

Nou oef dat geloof ik graag dat de portomonee flink afgevallen is.

Het vergt veel energie ook. Ik dien de medicatie zelf toe en moet elke ochtend voor ik naar het werk ga nog langs de manege rijden (+-15min rijden enkele rit). Dus om 6u ‘s morgens sta ik al op de stal. En ‘s avonds recht na het werk terug.
En mentaal ook vermoeiend omdat je niet weet of het nu wel of niet gaat goed komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:11

Allereerste, heel veel sterkte!

Daarnaast denk ik dat het ook wel heel erg belangrijk is/ gaat zijn om de maagzweren te behandelen. Misschien kun je qua voer ook nog wat? wat krijgt hij nu qua voer?

Lala_Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 18:32

Elisa2 schreef:
Allereerste, heel veel sterkte!

Daarnaast denk ik dat het ook wel heel erg belangrijk is/ gaat zijn om de maagzweren te behandelen. Misschien kun je qua voer ook nog wat? wat krijgt hij nu qua voer?

Hij krijgt momenteel wel omeprazole (maagbeschermers bij). Van voer krijg hij grasmix als ruwvoer, florian basic pure. Van korrel krijgt hij af en toe Mijten Hippalgo zero.

Betteke79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:15

Hoe gaat het ondertussen met jouw paardje?
Ik heb ook een paard met ibd ☹️
Hier gaat het altijd met opstoten. Sucralfaat in combinatie met omneprazol werkte hier in het verleden wel goed.
Ze heeft er nu weer last van en elke keer denk ik....wanneer trek ik er een streep onder? Blijft moeilijk...
Hier blijft ze wel eten, dankzij de sucralfaat.

Lala_Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 19:32

Betteke79 schreef:
Hier gaat het altijd met opstoten. Sucralfaat in combinatie met omneprazol werkte hier in het verleden wel goed.
Ze heeft er nu weer last van en elke keer denk ik....wanneer trek ik er een streep onder? Blijft moeilijk...

Hij is terug even heel goed geweest. Helaas vorig weekend terug hervallen en sinds enkele dagen weeral niet eten. Ondertussen is hij terug een wandelend skelet. Kan amper nog op zen benen staan. Morgen komt de dierenarts en nemen we waardig afscheid. |(

Betteke79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:59

Lala_Land schreef:
Betteke79 schreef:

Hij is terug even heel goed geweest. Helaas vorig weekend terug hervallen en sinds enkele dagen weeral niet eten. Ondertussen is hij terug een wandelend skelet. Kan amper nog op zen benen staan. Morgen komt de dierenarts en nemen we waardig afscheid. |(

Ohhh wat erg... veel sterkte, is een moeilijke en moedige beslissing❤️
Mijn merrie heeft er van februari tot april last van gehad. Daarna is ze super goed geweest. Nu weer last na een stressvolle periode. (Ze hebben aan de weg gewerkt)
Ik weet niet meer wat ik moet doen.....

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:03

Heel veel sterkte gewenst!

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:12

Nu moet ik weer huilen. Gisteren hebben wij afscheid genomen van onze bonte vriend. Weliswaar 23 jaar geworden, maar ik weet hoe je je voelt. Bij ons was er 2 weken geleden nog 'nergens' spraken van. Hij had geen zichtbare dingen waarvan je zou zeggen dit wordt zijn einde. Zijn diarree hield aan. Dierenarts er bij en de grond is onder onze voeten weg geslagen. Waarschijnlijk tumoren, vocht op plekken waar het niet hoort. Naast zijn andere kwaaltjes die hij had, was het niet eerlijk tegenover hem om er iets aan te doen. Het was teveel. Tuurlijk hadden we hem nog een maand zo kunnen laten leven, maar het zou niet eerlijk geweest zijn.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Soms is het helaas de enige juiste keuze die wij voor hen kunnen maken Y;(

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:24

Wat verschrikkelijk TS. Ik wist niet dat dit ook bij paarden bestond. Je hebt gedaan wat je kon. Ontzettend veel sterkte toegewenst, voor nu, morgen en daarna... Y;(

Ook voor jou Dropneus95 Y;(

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:28

Heel knap van jullie dames! Helaas weet ik ook hoe dit voelt. Toen ik 18 was mocht ik van mn ouders zelf de keuze nemen over mijn paard. Ze was gevallen in de wei en had een zenuwverlamming. Ze heeft nog 1,5 jaar vrolijk rondgelopen in de wei (ze was 8 toen ik dr heb laten gaan) en wat was het zwaar om die keuze te maken. Maar je moet op een gegeven moment je hoofd boven je hart zetten en reeel blijven en dat hebben jullie beiden gedaan! Wees trots op jezelf dat je deze keuze hebt gemaakt voor jouw beste vriend en maatje. Het is een rot keuze maar het moet soms gebeuren als de kwaliteit van leven er niet meer is.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:34

Ik wilde niet wegklikken zinder een berichtje achter te laten...
Je hebt er alles aan gedaan. Uit liefde deze moeilijke beslissing genomen....
Heel veel sterkte!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:12

Heel veel sterkte! Ik vind wel dat je een dapper en moedig besluit hebt genomen Y;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 07:18

Je hebt alles geprobeerd :(:)

Soms is 'houden van' ook 'laten gaan' als het niet meer gaat. Y;(

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 07:34

Wat intens verdrietig. Heel veel sterkte. Y;(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:45

TS, heel veel sterkte vandaag :(:)
Laatst bijgewerkt door petraaken op 04-12-19 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op een ander bericht verwijderd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:54

Heel veel sterkte TS Y;(

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:13

Veel sterkte TS! Geen leuke beslissing, maar wel de beste. Y;(

Lala_Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 17:41

Hij is vandaag rustig ingeslapen. Het ging gelukkig snel. |(
Bedankt iedereen voor de steunbetuigingen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:42

Ach wat verdrietig. Sterkte TS.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:52

Nog heel veel sterkte. Wat zal alles leeg voor je zijn nu. Maar dit was wel het beste nadat je echt alles hebt geprobeerd.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:54

Wat triest...heel veel sterkte gewenst...

Lala_Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 18:11

Rizette schreef:
Nog heel veel sterkte. Wat zal alles leeg voor je zijn nu. Maar dit was wel het beste nadat je echt alles hebt geprobeerd.

Alles is inderdaad leeg nu en het zal even stil en wennen zijn de komende tijd. ;(