Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EarthFocus schreef:Maar dat hij heel sober moet staan is juist voor hem niet goed. Dan heeft hij honger en dan krijgt hij buikpijn. PSSM komt bij zijn ouders niet voor, hij gaat ook niet plat liggen.
EarthFocus schreef:Superbedankt voor al jullie antwoorden! Ik ga ze eens rustig doorlezen en mij meer verdiepen in de voeding.
Maar dat hij heel sober moet staan is juist voor hem niet goed. Dan heeft hij honger en dan krijgt hij buikpijn. PSSM komt bij zijn ouders niet voor, hij gaat ook niet plat liggen.
De omeprazole heb ik maar 2 dagen gegeven en daarna niet meer, omdat hij niet meer gepakt wilde worden en ik niet de ene dag wel en de andere dag niks wilde geven.
Qua muesli krijgt hij echt vrijwel niks (er staat op de zak dat er vrijwel geen suikers inzitten). Hij krijgt dit alleen voor zijn magnesium.
De 5 eigenaren in een jaar tijd is omdat hij in de handel was gegaan, te klein voor een dekhengst, dus hij is met 8 jaar gecastreerd en toen de handel ingegaan.
Vandaar dat ik de 5e eigenaar ben.
Niet omdat hij lichamelijk iets mankeert.
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden! Ik ga er iets mee doen!
Pandora2 schreef:Dat is wel heel errrug veel krachtvoer. Werd daar ook zwaar getraind met die paarden ?
ElCid schreef:Pandora2 schreef:Dat is wel heel errrug veel krachtvoer. Werd daar ook zwaar getraind met die paarden ?
Niet iedere dag, ik denk zo'n 4x per week onder het zadel en verder longeren/ stapmolen en 1 dag ( zondag) staat alles de hele dag op stal ( en soms wel vaker dan alleen zondag) ...........maar door het gebrek aan goed hooi ( lees; betaalbaar voor de gemiddelde Portugees) moeten ze toch iets. Dat soort hoeveelheden krachtvoer zijn daar vrij normaal ( en ik ken overigens zat paarden in Nederland die ook dergelijke hoeveelheden krijgen).
Elisa2 schreef:Fijn dat je meer duidelijkheid hebt, is het een luchtzuiger? wellicht is het dan ook fijn om je even in te lezen in het luchtzuigen topic. Qua voeding kun je ook al veel namelijk.
Je kunt ook colosan als standaard preventie in je kast leggen en geven als hij koliekerig/ kramperig is. Werkt zeer goed tegen gas/ kramp koliek.