Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kimmie1 schreef:Allereerst veel sterkte met het herstel van je paard. Wat ik bizar vind is dat je op de foto van 12 september al duidelijk die lijn ziet lopen over het pijpbeen, de rechtse. Dat daar niet verder naar gekeken is vind ik echt heel vreemd eigenlijk.
SuperAssie schreef:Elisa2, hij heeft vermoedelijk een trap gehad tijdens te ruw spelen of misschien een ruzie onderling op de wei. Hij had namelijk precies de dag dat hij kreupel werd ook een wondje op dat been, en juist op een plaats waar hij zichzelf niet echt verwond kan hebben(voorkant/buitenkant net onder de voorknie).
Hevonen schreef:Tsjee. Inderdaad is de breuk wel zichtbaar op de rechterfoto van 12 september, maar voor een leek als ik alleen als je de laatste foto ernaast legt.
En geen wonder dat hij kreupel is.
Die niet vergroeide griffelbeentjes zijn ook typisch; heeft hij in zijn jeugd soms tekorten gehad of is zoiets erfelijk?
In elk geval lijkt me dat jouw paard eigenlijk nu een betere herstelprognose heeft dan voorheen toen je eigenlijk niet wist waar je het zoeken moest. Een breuk is niet niks, maar ken wel paarden die daarna gewoon weer zuiver liepen. Gelukkig is het een breuk die vanzelf goed kan genezen.
Heb je ook een foto van het hele paard (buitenkant. Ben wel nieuwsgierig hoe hij eruit ziet.
Sterkte!