Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yarrah schreef:Ik heb het op een kliniek laten doen. Ik vond dat achteraf heel fijn. Lieve begeleiding en heel veel rust. En geen gedoe met ophalen door rendac.
Lynn_Nikita schreef:helaas kun je daar niet vanuit gaan Cayenne. De mijne lag op een zandpad een 50 meter van de verharde weg af, Zandpad was droog en stevig maar ze mochten er niet op
Daardoor maar achter een auto aan naar de weg getrokken. Ik zorgde er wel voor dat ik er niet bij was
maar dit was de snelste oplossing en pony leefde al niet meer dus merkt er niks van
Ayasha schreef:ben ik dan de enige die zich echt niks zou aantrekken van kinderen die passeren? Hoort bij het leven.
Mijn dier zou echt wel voor gaan.
Hier zullen ze dus ook thuis in geslapen worden. Met zo min mogelijk stress. Geen vermoeiend vervoer, geen vreemde plek. Gewoon waar ze zich fijn voelen.
Rizette schreef:Hou er rekening mee dat je er nu heel anders tegen aan kunt kijken dan als het eenmaal ingeslapen is. Mijn eerste paard zou als het ingeslapen zou worden ook individueel opgehaald worden enz. Ze was 35 bij plotseling overlijden maar het scenario was al jaren voorbereid. Maar toen ze dood in de wei lag had dat paardenlichaam voor mij nog heel weinig met mijn paard te maken. Ze is gewoon door de Rendac gehaald en het hele scenario is aan de kant geschoven. Op het moment dat je paard ingeslapen is is er alleen nog een leeg "omhulsel". Het klinkt nu misschien raar wat ik zeg, maar ik weet nu uit ervaring dat ik geen moeite meer heb met verslepen enz. Terwijl ik dat vroeger zeker wel van mezelf verwacht had. Je paard is er echt niet meer, voelt niets meer, je sleept met het omhulsel.
RaafSmits schreef:Rizette schreef:Hou er rekening mee dat je er nu heel anders tegen aan kunt kijken dan als het eenmaal ingeslapen is. Mijn eerste paard zou als het ingeslapen zou worden ook individueel opgehaald worden enz. Ze was 35 bij plotseling overlijden maar het scenario was al jaren voorbereid. Maar toen ze dood in de wei lag had dat paardenlichaam voor mij nog heel weinig met mijn paard te maken. Ze is gewoon door de Rendac gehaald en het hele scenario is aan de kant geschoven. Op het moment dat je paard ingeslapen is is er alleen nog een leeg "omhulsel". Het klinkt nu misschien raar wat ik zeg, maar ik weet nu uit ervaring dat ik geen moeite meer heb met verslepen enz. Terwijl ik dat vroeger zeker wel van mezelf verwacht had. Je paard is er echt niet meer, voelt niets meer, je sleept met het omhulsel.
Dus bij mensen sleep je op de begrafenis/ crematie ook met een omhulsel?
IK moest hier een beetje om lachen, maar dat is even niet het topic.
Zelf zou ik kiezen voor thuis inslapen en inderdaad even lak hebben aan de omgeving.
Het is zelfs nog maar de vraag of ze interesse hebben wat er onder het zeil ligt als je jou paard goed afdekt, kan van alles zijn, en mocht het toeval willen dat rendac het paard ophaalt als ze langsfietsen, dan snappen ze echt wel dat het dier inmiddels overleden is, en dat je een paard ook niet even in een doosje kan begraven.
En ja, misschien maakt het indruk, maar dat hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Denk in het belang van je paard en jezelf, de omgeving doet er in zo een geval even minder om.
Heel veel sterkte in elk geval, het blijven moeilijke momenten!
Yvank_ schreef:Ik heb mijn pony wel op de kliniek laten inslapen. Wij konden haar thuis alleen maar aan de weg leggen waar heel veel kinderen langskomen. Dat was dus absoluut geen optie.
Jester_ schreef:Ik zou het op de kliniek laten doen. Dat slepen en oppikken door rendac is ook allemaal niet fijn om te zien..