Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EmptyWords schreef:Shenavallie schreef:Naast symptoombestrijding is het ook zaak om een goed stalmanagement te hebben. Een schone, droge stal waar dagelijks alle mest en urine uitgehaald wordt. Liefst zelfs op vlas, zodat je iets minder werk hebt en de bedekking relatief droger is dan met stro.
die van mij kan weken tot zn knieën in de modder staan, nooit mok. maar 2 dagen in de felle zon en we hebben feest. dus vocht is echt niet altijd de reden van mok
MarliesV schreef:Maar je hebt met dit weer van de laatste tijd toch nergens zompige weides?
Of zitten wij dan zo droog.
Mok broeit graag, haren weg scheren, 1x wassen met betadine en daarna een mokzalf van de DA is hier de beste oplossing.
Prefentief als het weer nat wordt hier gebruik ik kootholtecreme, dit werkt bij mij goed. Helpt veel en vooral erge mok voorkomen.
Dat smeer ik gewoon in de sokken (haflinger), wel vies en vet maar effectief.
MarliesV schreef:Maar je hebt met dit weer van de laatste tijd toch nergens zompige weides?
Of zitten wij dan zo droog.
Mok broeit graag, haren weg scheren, 1x wassen met betadine en daarna een mokzalf van de DA is hier de beste oplossing.
Prefentief als het weer nat wordt hier gebruik ik kootholtecreme, dit werkt bij mij goed. Helpt veel en vooral erge mok voorkomen.
Dat smeer ik gewoon in de sokken (haflinger), wel vies en vet maar effectief.
ellepel schreef:ik smeer echt overal zinkzalf op.
en voor mok is dat best wel geschikt.![]()
heb nog nooit een paard de benen gewassen met mok.
ik vraag me ergens ook af of het niet ontzettend achterhaalt is om korstjes er af te wassen en dan te behandelen?
maar er zijn best wat aandoeningen die elk een andere aanpak nodig hebben.
ik heb even in de berichten van de topicstarter gesnuffeld,maar dit paard heeft al langer last van plekjes op de benen?
zou toch denken aan vasculitis en er eens een goede dierenarts bij halen, eventueel een kweek laten nemen