Ze is behoorlijk snel beledigd en reageert daar relatief fel op. Als ze echt hengstig is dan hangt het heel erg van haar humeur af hoe ze reageerd. Ze blijft meestal wel lopen maar je been verleggen kan je een kleine rodeo op leveren.
Echt plakkerig heb ik haar tot nu toe maar één keer geweten zolang ik haar rijd (nu een klein jaar.) dus kan niet zeggen dat ze plakt op mijn been als ze hengstig is. Wel wordt ze bezitterig als ze hengstig is. Als ik mijn ruin dan rijdt loopt ze langs de draad op met de oren in de nek en uitvallend. Háár vriend. Moet ik af blijven! 
Ze krijgt Monnikspeper bij van pharmahorse en als ze dat heeft is ze aangenamer. Ik dacht eerst dat het niet werkte tot ik eens een weekje zonder kwam te zitten omdat het niet in stock was.
. Mag ik jullie wat vragen? Ik dacht ook een merrie te hebben waarvan de hengstigheid eigenlijk nauwelijks op viel, af en toe plassen, maar met rijden geen verandering. Tot dit voorjaar. In februari/maart begon de hengstigheid weer, maar niet als normale hengstigheid. Ze werd nijdig op ieder paard in haar buurt, dat ze weg moesten blijven. Enorme personal space nodig, waarbij ze hard stond te gillen en een hengstennek op zette. Volgens de dierenarts kwam het doordat het niet echt winter was geweest en de paarden vrij dicht op elkaar staan in de winter. Swinters staan ze met zijn vieren (2 per paddock) op een ruimte van 35 bij 12. Regumate voorgeschreven gekregen, hielp een beetje maar bleef met name nijdig naar de ruin. Normaal is ze laagste in rang en hebben we een dominante ruin. Meneer was even als de dood voor haar
Maar ipv een boze miep is ze dan zoveel liever en hoef ik mij ook niet druk te maken dat ze lelijk doet naar paarden. Ik kan alleen niet in de bak rijden met een ander op zulke momenten. Dan is ze te ver weg met haar hoofd.