Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AmoorM schreef:Waarom niet gewoon naar een paardenkliniek gaan en alle symptomen uitleggen? Laat de dierenarts hun werk doen en evt op advies van hun een plan opstarten met hoefsmid of bijv andere voeding. Ik zou met dit soort dingen voorzichtig zijn met internet. Gewoon goed laten uitzoeken. Ik denk dat goede dierenartsen wel met een oorzaak of plan komen. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar is dit niet een optie?
R_oo_s schreef:Het blijft natuurlijk altijd lastig maar je hebt een ouder paard ?
En dan op de gok arm hooi gaan voeren ? Juist hebben die oudjes eiwitten en voedingsstoffen nodig , die halen ze echt niet voldoende uit een vitaminekorrel . Dit zeg ik omdat ik begrijp dat hoefbevangen uitgesloten is door de smid . Ook de spieren gaan verdwijnen en je gaat richting najaar / winter dus ze hebben hun reserves hard nodig , zeker oudjes. Persoonlijk denk ik , oude mensen wordddn ook strammer en lopen moeilijker , krijgen atrose of andere dingen , wat is de verwachting van je paard ? Moet ze nig presteren of kan ze lekker genieten van haar oude dag ? Gewoon je gezond verstand gebruiken en niet alles laten onderzoeken, scheelt je een hoop onkosten .
P.s. dat betekend natuurlijk niet dat je nooit een DA moet consulteren bv ingeval van overduidelijk ziek of pijn .
AmoorM schreef:Waarom niet gewoon naar een paardenkliniek gaan en alle symptomen uitleggen? Laat de dierenarts hun werk doen en evt op advies van hun een plan opstarten met hoefsmid of bijv andere voeding. Ik zou met dit soort dingen voorzichtig zijn met internet. Gewoon goed laten uitzoeken. Ik denk dat goede dierenartsen wel met een oorzaak of plan komen. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar is dit niet een optie?