Cayenne schreef:Is er bij een karperrug dan geen grotere kans op oa kissing spines?
De kans is inderdaad groter, maar het hoeft niet.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
trysteffy schreef:bigone schreef:Beetje dom om eerst dat dier te kopen en je dan af gaan vragen of je er iets mee kunt. Dierenarts ook niets van gezegd of heb je helemaal niet laten keuren?
Nou zo denk ik ook...
Bij de keuring van mijn bijrijpaard zeiden de artsen meteen dat je een karperrug had.
bigone schreef:Ja dat klopt. Maar vind het gewoon een beetje vreemd verhaal , zelfs wanneer je geen verstand van paarden hebt, dit dier kan nog zulke geweldige papieren hebben , dit koop je niet zomaar om dan hier even na te vragen over hoe en wat.
Suzanne F. schreef:troi schreef:Foto is idd lastig te beoordelen maar het lijkt veel meer op lordose dan alleen een karperrug. Is het dier gekeurd en op heb je rontgenfotos laten nemen?
Mn het risico op kissing spines zou ik willen uitsluiten voor ik er een zadel opgooide..
Ik denk dat je kyfose bedoelt? Lordose is de bolling de andere kant op dus een extreem holle rug.
troi schreef:Suzanne F. schreef:Ik denk dat je kyfose bedoelt? Lordose is de bolling de andere kant op dus een extreem holle rug.
Nee lordose, zoals op deze link: https://assets.horsenation.com/wp-conte ... 40x480.jpg
L_Ruiterhuis schreef:Ik schrik ook heel erg van de foto. Hoop voor je dat de foto erg vertekend. Anders lijkt het me dat je dit paard niet kunt gaan rijden. Zou het door een goede dierenarts of kliniek laten nakijken of dit nog genoeg bij kan trekken om te dienen als recreatiepaard. Ook paarden met hele goede papieren kunnen foutjes hebben of weinig kwaliteit, hoe beweegt en springt hij? Lijkt me namelijk met zo’n rug dat het dier niet veel kwaliteit kan tonen ondanks de goede papieren. Heel veel succes in ieder geval.
rien10 schreef:TS reageert niet meer. Ik vind t maar vreemd. Wie koopt zo’n paard nou, maakt een topic aan met vragen waarop je zelf t antwoord al weet?
@ L--ruiterhuis: ook een recreatiepaard moet een goede rug hebben. Geen goede rug? Geen ruiter. Springen, dressuur, het bos in, maakt niet uit.