Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
moonfish13 schreef:Wat er niet geloofwaardig aan is is dat men niet geloofd dat je zo’n plaat voor je kop hebt, dat je in stoffig stro, stof van de bak en roken bij een paard wat slecht geventileert gestald staat niet als oorzaak ziet.
Verkoop aub dat beest en koop een hobbelpaard, die kunnen tegen roken en stoffig stro namelijk en die brommen niet irritant.
Carol_Beer schreef:Nou ik weet het dus niet zeker. Niemand is perfect en ik denk dat het dus gewoon een kwestie is van proberen van verschillende opties, keuzes en mogelijkheden.
Tevens zijn er heel veel stallen waarbij er boxen naast de bak staan dus??
Als jouw beest een kwaal heeft waarvan je de oorzaak niet zeker weet, zou je dat ook irritant vinden. Wie is nou degene met een bord voor zn kop?
Anoniem schreef:Ik ga dit advies zeer tegen mijn gewoonte of principes in één keer gebruiken, omdat het volgens mij in dit geval ontzettend op zijn plaats is;
Misschien moet je hem groentensoep geven.
Kendra schreef:Je bent me net voor ... en vergeet niet: zonder ballen!
Babootje schreef:Carol_Beer schreef:Sinds dat hij op de nieuwe stal staat eigenlijk. Sinds dat ik wat geld wil besparen, heb ik ervoor gekozen om de goedkoopst mogelijke optie voor hem te kiezen.
Dit deed t m voor mj![]()
![]()
![]()
Absoluut vakantietopic.
Groentesoep helpt in dat geval altijd...
Nicky1963 schreef:Carol_Beer schreef:Nou ik weet het dus niet zeker. Niemand is perfect en ik denk dat het dus gewoon een kwestie is van proberen van verschillende opties, keuzes en mogelijkheden.
Tevens zijn er heel veel stallen waarbij er boxen naast de bak staan dus??
Als jouw beest een kwaal heeft waarvan je de oorzaak niet zeker weet, zou je dat ook irritant vinden. Wie is nou degene met een bord voor zn kop?
Deze opmerking slaat werkelijk kant noch wal.
Inderdaad zijn er veel stallen waar de bak en de boxen zich in 1 grote ruimte bevinden. Voor deze stallen is het ook zaak de rijbaan zo min mogelijk te laten stoffen, juist om problemen die jij aanhaalt te voorkomen.
En de opmerking dat je het irritant vindt dat je paard een kwaal heeft waarvan de de oorzaak niet weet lees in je op niet terug. Daar schrijf je dat 'je je irriteert aan het geluid'.
Trouwens: complimenten voor je onderschrift.
Carol_Beer schreef:Nicky1963 schreef:
Deze opmerking slaat werkelijk kant noch wal.
Inderdaad zijn er veel stallen waar de bak en de boxen zich in 1 grote ruimte bevinden. Voor deze stallen is het ook zaak de rijbaan zo min mogelijk te laten stoffen, juist om problemen die jij aanhaalt te voorkomen.
En de opmerking dat je het irritant vindt dat je paard een kwaal heeft waarvan de de oorzaak niet weet lees in je op niet terug. Daar schrijf je dat 'je je irriteert aan het geluid'.
Trouwens: complimenten voor je onderschrift.
Goed, er staan sproeiers in de bak. Maar dat lost natuurlijk niet alle problemen op. Om tijdens het rijden een geluid te horen wat niet bepaald gezond klinkt vind ik irritant ja. Als jij dat amuserend vind, dikke vette prima!
Maar k wil er geen reltopic ofzo van maken; dus als iemand nog tips heeft, altijd welkom!
Nicky1963 schreef:Waar schrijf ik dat ik dit amuserend vind?
Je vraagt om tips:
- verhuis je paard naar een buitenstal/-box
- schakel een dierenarts in
- stop met rijden tot je de oorzaak hebt gevonden van het hoesten en dit hoestprobleem opgelost is.
- lees het topic nog eens door en pas de tips toe.
Carol_Beer schreef:Nicky1963 schreef:Waar schrijf ik dat ik dit amuserend vind?
Je vraagt om tips:
- stop met rijden tot je de oorzaak hebt gevonden van het hoesten en dit hoestprobleem opgelost is.
1. Dat was eerst dus het geval, totdat ik die goedkopere optie vond, met paddock, dat dus wel.
2. Zoals ik al zei is de lokale dierenarts zo stronteigenwijs dat hij niet wil snappen dat dit idd om een ernstig probleem kan gaan, Ik ga ermee naar de veearts, maar dat heeft tijd nodig
3. Plots stoppen met rijden is het slechtste wat je kan doen, ooit van maandagsziekte gehoord?
Dus veearts is een optie, paddock natspuiten ook.
Carol_Beer schreef:Nicky1963 schreef:Waar schrijf ik dat ik dit amuserend vind?
Je vraagt om tips:
1. Dat was eerst dus het geval, totdat ik die goedkopere optie vond, met paddock, dat dus wel.
2. Zoals ik al zei is de lokale dierenarts zo stronteigenwijs dat hij niet wil snappen dat dit idd om een ernstig probleem kan gaan, Ik ga ermee naar de veearts, maar dat heeft tijd nodig
3. Plots stoppen met rijden is het slechtste wat je kan doen, ooit van maandagsziekte gehoord?
Coentjuh schreef:Andere veearts regelen heeft tijd nodig? Daar geloof ik echt niets van. Dan bel je een andere, een land vol hoor, 1 die misschien wat verder weg woont. Ipv degene die je nu hebt, die het niet interessant genoeg vind om te behandelen (wat ik tevens niet geloof).
Een veearts staat normaal gesproken dezelfde dag op de stoep of evt de dag erna.
Het lijkt eerder dat je er geen kosten aan wilt hebben.