Paard Bromt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:19

Oordopjes kunnen misschien helpen aan dat irritante geluid

Anoniem

Re: Paard Bromt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:21

Ik ga dit advies zeer tegen mijn gewoonte of principes in één keer gebruiken, omdat het volgens mij in dit geval ontzettend op zijn plaats is;
Misschien moet je hem groentensoep geven.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:24

Je bent me net voor ... en vergeet niet: zonder ballen!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:31

Je kunt natuurlijk ook niet verwachten, dat er in Verweggistan meer stallen zijn met een gezondere leefomgeving voor het paard. Dom van ons.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:35

Carol_Beer schreef:
Sinds dat hij op de nieuwe stal staat eigenlijk. Sinds dat ik wat geld wil besparen, heb ik ervoor gekozen om de goedkoopst mogelijke optie voor hem te kiezen.

Dit deed t m voor mj :D :D :D :D Absoluut vakantietopic.
Groentesoep helpt in dat geval altijd...

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 18:51

moonfish13 schreef:
Wat er niet geloofwaardig aan is is dat men niet geloofd dat je zo’n plaat voor je kop hebt, dat je in stoffig stro, stof van de bak en roken bij een paard wat slecht geventileert gestald staat niet als oorzaak ziet.
Verkoop aub dat beest en koop een hobbelpaard, die kunnen tegen roken en stoffig stro namelijk en die brommen niet irritant.

Nou ik weet het dus niet zeker. Niemand is perfect en ik denk dat het dus gewoon een kwestie is van proberen van verschillende opties, keuzes en mogelijkheden.
Tevens zijn er heel veel stallen waarbij er boxen naast de bak staan dus??

Als jouw beest een kwaal heeft waarvan je de oorzaak niet zeker weet, zou je dat ook irritant vinden. Wie is nou degene met een bord voor zn kop?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:55

Als een dierenarts zo reageert met je een andere laten komen. Simpel zat, zie het brommen als een alarm dat afgaat.

En ja alle dingen die je opnoemt zijn ongezond voor paarden. Roken bij een paard is om andere redenen al stom, dom en gevaarlijk

Dus als je dit topic werkelijk serieus hebt geopend voor advies, laat een dierenarts komen en doe er wat mee. Beter nog combineer dat met een gezondere stalling voor je paard blijvende longschade heeft of er aan overlijdt. Hoesten en hijgen gaat eigenlijk altijd samen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:17

Paard verkopen en een snorfiets kopen. Geen bromfiets, want die bromt te veel.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:20

Carol_Beer schreef:
Nou ik weet het dus niet zeker. Niemand is perfect en ik denk dat het dus gewoon een kwestie is van proberen van verschillende opties, keuzes en mogelijkheden.

Als jouw beest een kwaal heeft waarvan je de oorzaak niet zeker weet, zou je dat ook irritant vinden. Wie is nou degene met een bord voor zn kop?

Deze opmerking slaat werkelijk kant noch wal.

Inderdaad zijn er veel stallen waar de bak en de boxen zich in 1 grote ruimte bevinden. Voor deze stallen is het ook zaak de rijbaan zo min mogelijk te laten stoffen, juist om problemen die jij aanhaalt te voorkomen.
En de opmerking dat je het irritant vindt dat je paard een kwaal heeft waarvan de de oorzaak niet weet lees in je op niet terug. Daar schrijf je dat 'je je irriteert aan het geluid'.
Trouwens: complimenten voor je onderschrift.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 02-08-19 19:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:22

Anoniem schreef:
Ik ga dit advies zeer tegen mijn gewoonte of principes in één keer gebruiken, omdat het volgens mij in dit geval ontzettend op zijn plaats is;
Misschien moet je hem groentensoep geven.

Kendra schreef:
Je bent me net voor ... en vergeet niet: zonder ballen!

Babootje schreef:
Carol_Beer schreef:
Sinds dat hij op de nieuwe stal staat eigenlijk. Sinds dat ik wat geld wil besparen, heb ik ervoor gekozen om de goedkoopst mogelijke optie voor hem te kiezen.

Dit deed t m voor mj :D :D :D :D Absoluut vakantietopic.
Groentesoep helpt in dat geval altijd...

@TS

Zie hier voor de beste recepten.

[VT] Groentesoep. Pennyversies.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:26

En vooral blijven roken bij hem op stal ts en je peuk uitdrukken in zijn drinkbak, ben jij nu zo dom of kan ik niet geloven dat er mensen zoals jij bestaan :o?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:30

Ja ik weet het nu zeker ts, je hebt een bord voor je kop.
Lekker dat gebrom irritant vinden en de kennelijk slechte leefomstandigheden van je paard niet verbeteren.
Je paard bromt omdat er zeeeeer waarschijnlijk iets verandert is in de huisvesting, en dat je paard dus ZIEK is.
En jij vind een ZIEK, Z I E K paard irritant.
Dan heb je dus een plaat voor je kop.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:34

Mensen, TS heeft gewoon tijd te veel en komt hier weer even trollen. Lichte hint naar een topic over katten die chocolade eten en haar kat die 'hooikoorts' heeft (wat niet komt door het binnen roken door de TS hoor!).

Of heb je weer een sigaret in je stal aangestoken TS? Misschien moet je paard daardoor zo brommen. :D

:roll:

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 19:39

Nicky1963 schreef:
Carol_Beer schreef:

Inderdaad zijn er veel stallen waar de bak en de boxen zich in 1 grote ruimte bevinden. Voor deze stallen is het ook zaak de rijbaan zo min mogelijk te laten stoffen, juist om problemen die jij aanhaalt te voorkomen.
En de opmerking dat je het irritant vindt dat je paard een kwaal heeft waarvan de de oorzaak niet weet lees in je op niet terug. Daar schrijf je dat 'je je irriteert aan het geluid'.

Goed, er staan sproeiers in de bak. Maar dat lost natuurlijk niet alle problemen op. Om tijdens het rijden een geluid te horen wat niet bepaald gezond klinkt vind ik irritant ja. Als jij dat amuserend vind, dikke vette prima!
Maar k wil er geen reltopic ofzo van maken; dus als iemand nog tips heeft, altijd welkom!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:41

Tips genoeg in dit topic. En allemaal zeggen ze hetzelfde :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:42

Kippensoep!!!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:46

Carol_Beer schreef:
Nicky1963 schreef:

Goed, er staan sproeiers in de bak. Maar dat lost natuurlijk niet alle problemen op. Om tijdens het rijden een geluid te horen wat niet bepaald gezond klinkt vind ik irritant ja. Als jij dat amuserend vind, dikke vette prima!
Maar k wil er geen reltopic ofzo van maken; dus als iemand nog tips heeft, altijd welkom!

Waar schrijf ik dat ik dit amuserend vind?

Je vraagt om tips:
- verhuis je paard naar een buitenstal/-box
- schakel een dierenarts in
- stop met rijden tot je de oorzaak hebt gevonden van het hoesten en dit hoestprobleem opgelost is.
- lees het topic nog eens door en pas de tips toe.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 19:52

Nicky1963 schreef:

Je vraagt om tips:
- stop met rijden tot je de oorzaak hebt gevonden van het hoesten en dit hoestprobleem opgelost is.

1. Dat was eerst dus het geval, totdat ik die goedkopere optie vond, met paddock, dat dus wel.
2. Zoals ik al zei is de lokale dierenarts zo stronteigenwijs dat hij niet wil snappen dat dit idd om een ernstig probleem kan gaan, Ik ga ermee naar de veearts, maar dat heeft tijd nodig
3. Plots stoppen met rijden is het slechtste wat je kan doen, ooit van maandagsziekte gehoord?

Dus veearts is een optie, paddock natspuiten ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:55

Plots stoppen met rijden kan mits je krachtvoer stopt of vermindert. Aan de hand wandelen kan altijd wel. Buiten in de frisse lucht. En nee een dierenarts bellen kost geen tijd. Dat is telefoonnummer zoeken van een andere dierenarts, telefoon pakken en bellen, maximaal een uur? Zal dat je kosten.

Longen volledig kapot is een dood paard, besef dat even heel goed. En op een dood paard kun je niet rijden

Dierenarts is geen optie maar een absolute noodzaak. Daarnaast en buiten zetten, en weg uit het stoffige stro ook van de buren, weg van de stoffige bak en het roken. En weg van het droge mogelijk stoffige hooi.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:07

Carol_Beer schreef:
Nicky1963 schreef:

Je vraagt om tips:

1. Dat was eerst dus het geval, totdat ik die goedkopere optie vond, met paddock, dat dus wel.
2. Zoals ik al zei is de lokale dierenarts zo stronteigenwijs dat hij niet wil snappen dat dit idd om een ernstig probleem kan gaan, Ik ga ermee naar de veearts, maar dat heeft tijd nodig
3. Plots stoppen met rijden is het slechtste wat je kan doen, ooit van maandagsziekte gehoord?

Dus veearts is een optie, paddock natspuiten ook.

Zou er een reden zijn waarom jij die locale dierenarts stronteigenwijs vind?? Indien jij in je dagelijks leven net zo communiceert als hier kan ik me de reactie van de da wel voorstellen. Maar zorg dat je paard ergens op een landje met schuilstalletje komt te staan, nog goedkoper en probleem opgelost.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:19

Carol_Beer schreef:
Nicky1963 schreef:

Je vraagt om tips:

O o o,
1. Wat was het geval? Goedkopere optie is juist kennelijk heel slecht voor je paard. Dus: terug naar je buitenstal.
2. Andere dierenarts? Kost tijd? Dacht het niet hoor, kwestie van bellen, afspraak maken en gaan. Geen tijd op korte termijn? Andere dierenkliniek zoeken.
3. Maandagsziekte? Nee, nooit van gehoord. Wel van maandagziekte. Je hoeft niet te rijden om je paard beweging te geven en hem van het krachtvoer af te halen. :)* Als rijden lekker stappen betekent zonder inspanning is het ook prima. Als hij zich maar niet meer hoeft in te spannen totdat je zeker weet dat zijn longen schoon zijn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:40

Andere veearts regelen heeft tijd nodig? Daar geloof ik echt niets van. Dan bel je een andere, een land vol hoor, 1 die misschien wat verder weg woont. Ipv degene die je nu hebt, die het niet interessant genoeg vind om te behandelen (wat ik tevens niet geloof).

Een veearts staat normaal gesproken dezelfde dag op de stoep of evt de dag erna.

Het lijkt eerder dat je er geen kosten aan wilt hebben.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:47

Enige wat ik denk na het lezen van je berichten is: arm paard

Hoop echt dat dit geen serieus topic is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:02

Hoe oud ben je ts als ik vragen mag, en heb je de film penny shadow al eens gezien.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 07:21

Coentjuh schreef:
Andere veearts regelen heeft tijd nodig? Daar geloof ik echt niets van. Dan bel je een andere, een land vol hoor, 1 die misschien wat verder weg woont. Ipv degene die je nu hebt, die het niet interessant genoeg vind om te behandelen (wat ik tevens niet geloof).

Een veearts staat normaal gesproken dezelfde dag op de stoep of evt de dag erna.

Het lijkt eerder dat je er geen kosten aan wilt hebben.

Verder in het land=meer voorrijkosten
Daarnaast neem ik aan dat de meeste mensen die een paard hebben, daarnaast ook nog werk/studie ed hebben waar ze tijd aan moeten besteden?? is bij mij niet anders zo.
T kan aan mij liggen maar zo ernstig is de situatie niet. Paard maakt een raar geluid, ik vraag me af wat het misschien kan zijn aan paardrijdend Nederland.

Op stal zijn ook tal van paarden kreupel, Maar leven ze nog? Ja. Is het in principe een slechte stal? Nee. Kunnen er dingen beter? Zeker.