Paard stijf vanwege hitte?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:00

Eet hij wel goed? Hoe komt hij verder over? Lusteloos? Staat hij te puffen? Ik zou het morgen in ieder geval nog even goed in de gaten houden en mocht het nou echt hittestress lijken is de beste methode om te koelen 30s koelen, 30s stappen en dat herhalen. Als je dat doet moet de temperatuur snel zakken, anders DA bellen. Als de temperatuur de 40 voorbij gaat met spoed de DA bellen. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd bellen.

Het kan natuurlijk evengoed de artrose zijn icm veel stil staan of nog heel wat anders, maar dan weet je in ieder geval wat je moet doen als hij toch oververhit is.

Anoniem

Re: Paard stijf vanwege hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:08

Als ik even naar mezelf kijk dan zou het mij niet verbazen.

Ik heb 7 jaar geleden mijn heup gebroken gehad en deze doet de afgelopen week meer zeer dan normaal, ik zou deze week klinisch afgekeurd worden denk ik :+

Pikachu2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 23:10

Vanitas schreef:
Eet hij wel goed? Hoe komt hij verder over? Lusteloos? Staat hij te puffen? Ik zou het morgen in ieder geval nog even goed in de gaten houden en mocht het nou echt hittestress lijken is de beste methode om te koelen 30s koelen, 30s stappen en dat herhalen. Als je dat doet moet de temperatuur snel zakken, anders DA bellen. Als de temperatuur de 40 voorbij gaat met spoed de DA bellen. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd bellen.

Het kan natuurlijk evengoed de artrose zijn icm veel stil staan of nog heel wat anders, maar dan weet je in ieder geval wat je moet doen als hij toch oververhit is.

Ja ga ik doen, hij eet goed, heb hem niet zien puffen, maar ga morgen zsm kijken

Pikachu2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 23:11

Robijntjah schreef:
Als ik even naar mezelf kijk dan zou het mij niet verbazen.

Ik heb 7 jaar geleden mijn heup gebroken gehad en deze doet de afgelopen week meer zeer dan normaal, ik zou deze week klinisch afgekeurd worden denk ik :+

Ohh serieus!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:54

3 dagen niks doen is voor paarden met artrose echt slecht.

Echter is met dit warme weer training ook niets.

Ik vermoed inderdaad wat al eerder benoemd is.
Combinatie van 3 dagen stil staan.
Warm weer, geen fut hebben. Misschien daardoor ook weinig in beweging op de weide.

Verder wat al genoemd wordt.
Temperatuur even opnemen.
Goed in de gaten houden of het paard goed eet en drinkt. ( water verdampt ook)
Tevens elke dag schoon water neer zetten.

Als je het niet vertrouwd dan zeker da bellen

Noraafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 00:33

Het klinkt misschien raar, maar nu met die droogte is de luchtvochtigheid ook erg hoog.
Als je gevoelige gewrichten hebt of atrose kan een hogere luchtvochtigheid ook meer pijn veroorzaken.
Samen met alle andere dingen die al genoemt zijn kan dit ook bijdragen aan het feit dat je paard wat stijver loopt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:26

Lees even mee. Mijne heeft vanaf maandag last van haar hals/rug. Nooit eerder gezien of gehad. Of het van het warme weer of gewoon toeval is weet ik niet zo goed. Het is ochtends wel beter dan avonds lijkt het.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:41

De luchtvochtigheid was de afgelopen dagen laag ipv hoog... ;)

Mijn eigen artrose gewrichten vinden dat heerlijk.