meggiemeg schreef:Ik zou het niet doen, waarom? Had een 9 jarige ruin gekocht, goed papier, goed karakter, leuk gepresteerd, legitieme reden van verkoop (eigenaar was toen 69 en kon vanwege lichamelijk klachten niet meer rijden), prijs was leuk. Overeen gekomen dat het paard werd gekeurd door onze eigen dierenarts. Paard kwam de klinische keuring al niet eens door, overleg gehad met de eigenaar, paard was verzekerd dus op de foto ermee. Daar kwamen dingen naar boven die niemand had verwacht bij dit paard. Eigenaar wilde graag dat het paard bij ons kwam, dus prijs werd verder aangepast, zogenaamd bleef de oude eigenaar de eigenaar zodat als er kosten kwamen dit via de verzekering kon lopen. 3 maanden later was het einde paard, ik had de juiste begeleiding, hoefsmid-fysio alles is er bij geweest, de afspraak was dat ik de overwaarde zou krijgen mocht het mis lopen (prijsverschil tussen verzekerde waarde en de aanschafprijs). Door deze afspraak durfde ik het aan om het te proberen. Kon hem ook helaas geen leuk leven bieden als weide paard want dat was zelfs niet voor hem weg gelegd.
Wat naar zeg! Maar dit is wel een heel andere verhaal... dit paard loopt al zeker 7 jaar met deze bemerkingen probleemloos en komt ook probleemloos door de klinische keuring heen.
Dit paard heeft momenteel geen aantoonbaar hinder van de gevonden bemerkingen en de kans op verval is vrij klein.