Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MairiMacBran schreef:Lijkt me vrij stug dat hij bij zijn vorige eigenaar nooit lucht zoog en binnen een dag is gaan luchtzuigen. Ik denk dat hij het daar ook deed.
Elisa2 schreef:Ik zou hem gewoon houden, vind luchtzuigen minder erg dan weven. En ja, ze kunnen koliekgevoeliger zijn..maar het hoeft niet. Ligt echt aan wat de oorzaak is en kennelijk is het geen hele fanatieke zuiger anders had je het wel direct opgemerkt. Management er op aanpassen en behandelen voor maagzweren kan al een boel goeds doen.
Wel zou ik de DA bellen en met de verkoper gaan onderhandelen om een deel van je geld terug te krijgen want ze zijn wel echt veel minder waard.
janderegelaa schreef:Brainless schreef:Dat klopt niet.
Er is aangetoond dat de lucht niet naar de maag/darmen gaat en dus ook geen koliek kan veroorzaken.
Laat het wetenschappelijk onderzoek maar zien dan.
sakwly schreef:Ik vind het geen rede om hem weg te doen. Dus dan zou ik miss een deel van het aankoop bedrag terug kunnen krijgen. Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben gehad in het begin of een oplossing hebben.
Nadiine__x schreef:sakwly schreef:Ik vind het geen rede om hem weg te doen. Dus dan zou ik miss een deel van het aankoop bedrag terug kunnen krijgen. Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben gehad in het begin of een oplossing hebben.
Luchtzuigers laten vaak buiten niks zien, dus ik zou een stal zoeken waar hij zo min mogelijk op stal staat en lekker buiten kan zijn Met goede beschutting. Het kan dus heel goed dat de vorige eigenaar het echt niet wist, gezien hij daar buiten liep.
Sommige paarden zuigen ook aan de weide palen, maar veel niet.
En inderdaad even goed onderzoeken op maagzweren en onb. Hooi gaan voeren.