Verbrande neus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: Verbrande neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 13:43

De dierenarts is langs gekomen want het werd alleen maar erger. Ze staat ondertussen overdag binnen en 's nachts buiten.
Mijn dierenarts zei nog nooit zo'n erge reactie gezien te hebben op de zon. Zij dacht eerder aan contact met een plant maar zou niet weten welke dan. Bloed is getrokken om leverwaarde na te kijken.
Voor nu moet ik goed blijven smeren met Flamigel, dat lijkt toch iets verbetering te brengen.

Op het ergste was het zo ;( 2 dagen geleden...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De korstjes op haar bles kwamen ondertussen al los, daar heeft ze nu gewoon kale plekken... de korsten op haar neus komen ook los, maar daaronder lijkt het wat vochtig te zijn. Hoop dat het nu gaat genezen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:45

Oei oei, dat is wel echt heel pijnlijk en zeker wel door de zon verbrand en überhaupt gevoelig geworden. Ik zou maar even investeren in een volledig masker met neus. Het beste kun je die van Cashel nemen. Die gaan serieus jaren mee. Neem die met neus flap maar zonder oren. https://www.euro-horse.nl/nl/cashel-fly ... -ears.html
Ik heb paarden met volledig wit hoofd en geen pigment en die staan gewoon heel de zomer buiten met deze maskers.
Zonnebrand of andere creme helpt niet want als ze met hun neus door het gras gaan is het er zo weer af.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:04

Oei heftig... goed dat je bloed hebt laten trekken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:00

Bloed trekken heel leuk maar dit paard moet je z’n leven lang beschermen in de zomer

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:14

Popstra schreef:
Bloed trekken heel leuk maar dit paard moet je z’n leven lang beschermen in de zomer

Niet mee eens, mijn bonte merrie had het zo erg dat al haar witte vlekken eruit zagen als de neus van het paard van TS. Na behandeling heeft ze het nooit meer gehad, we zijn nu 15 jaar verder

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:30

Oh heftig zeg! Hier ook roze neusjes maar nog niet zo erg gelukkig.

Flamigel is wel echt een topper hoor, heeft me hier al een hartaanval bespaard. Op 10 dagen een beenwonde van 10cm dicht! Als je hem in de koelkast legt voelt het ook nog lekker verfrissend aan voor je paardje.
Ik heb nu een vliegenmasker met neusstuk gekocht en dat lijkt ook al goed te werken, maar smeer ook met factor 50. Wordt me, zoals je zegt, ook niet in dank afgenomen maar het moet gewoon even. Ooit zullen ze me bedanken :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 23:24

Ze heeft nu dat Field relief neusnetje. Zie het nut niet van een volledig vliegenmasker te kopen... Ik heb haar trouwens al 3 jaar en ben sinds vorig jaar sporadisch begonnen met zonnecrème te smeren en toen was er niets aan de hand dus dit moet haast wel een reactie op iets anders geweest zijn.
Haar neusje is erg goed aan het genezen. De meeste korsten zijn eraf en ze vindt het niet meer erg als je eraan komt. In het bloed is overigens niets gevonden dus naar de oorzaak van haar fel verbrande neusje blijft het wat gissen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:17

Kan het niet zijn dat ze in aanraking is gekomen met de processie rups? Kunnen ook blaren etc van ontstaan.
Vooral omdat ze andere jaren niet zo extreme reactie had

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:19

Granoek schreef:

Flamigel is wel echt een topper hoor, heeft me hier al een hartaanval bespaard. Op 10 dagen een beenwonde van 10cm dicht! Als je hem in de koelkast legt voelt het ook nog lekker verfrissend aan voor je paardje.
Ik heb nu een vliegenmasker met neusstuk gekocht en dat lijkt ook al goed te werken, maar smeer ook met factor 50. Wordt me, zoals je zegt, ook niet in dank afgenomen maar het moet gewoon even. Ooit zullen ze me bedanken :')

Nadeel van een neusstuk is dat je dus altijd een halster om moet doen bij het paard en persoonlijk vind ik dat niet fijn een halster om op de wei want er kunnen rottige ongelukken door gebeuren. Een masker van goede kwaliteit blijft goed zitten en gaat sneller af mochten ze vast komen te haken of wat voor onhandigs ook.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:34

Popstra schreef:
Granoek schreef:

Nadeel van een neusstuk is dat je dus altijd een halster om moet doen bij het paard en persoonlijk vind ik dat niet fijn een halster om op de wei want er kunnen rottige ongelukken door gebeuren. Een masker van goede kwaliteit blijft goed zitten en gaat sneller af mochten ze vast komen te haken of wat voor onhandigs ook.

Ik heb een vliegenmasker met neusstuk er aan, dus geen halsters om

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:36

Dexter had ooit heel zijn neus open en toen zij de dierenarts, we kunnen wel een allergietest doen maar je gaat dan alleen weten of hij allergisch is, niet waarvoor. Daar kunnen ze blijkbaar niet op testen. Of je moet alles waarmee hij in aanraking is gekomen 1 voor 1 elimineren.

Bij Dexter bleek er iets in 1 pak hooi gezeten te hebben, hij heeft het ook niet meer terug gehad

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:58

Sorry Granoek, ik zit helemaal verkeerd te lezen :o

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:02

Oei dat ziet er niet goed uit.

Mijn beide vos merries hebben ook witte neuzen en idd een netje van field relief en als ze op stal komen dan smeer ik vaak Audevard Pommade zalf erop. is een lekkere dikke creme :)