Poll: wat voor therapeut zoek jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Welke behandelaar zou jij voor genoemde problemen raadplegen?

Poll eindigt op

Paardenarts
92 (88%)
Chiropractor
Geen stemmen
Fysiotherapeut
Geen stemmen
Osteopaat
7 (6%)
Cranio- sacraal therapeut
Geen stemmen
Natuurgeneeskundige
5 (4%)

Totaal aantal stemmen: 104

Jessix

Re: Poll: wat voor therapeut zoek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:39

Ik begin altijd met de dierenarts. Eerst een diagnose pas een behandelplan.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:51

Chiren schreef:
Beslist een dierenarts. Zodra mijn reguliere het niet meer weet een dierenkliniek zoals Utrecht.

Hier sluit ik me bij aan. Behalve de osteopaat hou ik het bij de reguliere geneeskunde.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:49

Ik geloof dat onbalans bij de eigenaar of het paard wel bij kan dragen aan de manier waarop je wel of niet prettig samen kan werken en dat loopt uiteindelijk door in scheefheid. Maar dit is wel een meerjaren plan zeg maar. :+

Als ik niet lekker in mijn vel zit reageert mijn paard daar flink op, maar hij gaat niet opeens kreupel lopen of uitslag ontwikkelen. Zo werkt het niet helemaal. Hij reageert in het nu. Ik let niet op? Hij ook niet. Ik ben boos? Hij ook. Maar als ik last heb van mijn rechterenkel loopt hij niet kreupel op rechtsvoor.

Ik geloof best in natuurgeneeskunde en andere zaken, maar op een gegeven moment houd dat ook op.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:03

Kreupelheden —> dierenarts en eventueel later een osteopaat voor verdere behandeling, en om het paard na te kijken.
Diarree —> eerst zelf naar het voerbeleid kijken, mocht het aanhouden of mocht ze koliekerig worden DA
Huidirritaties —> eerst zelf proberen op te lossen daarna DA.
Kopschuwheid —> heb ik zelf opgelost met heeeel veel geduld!