Ben benieuwd naar het verhaal van de dierenarts... ik denk in eerste instantie ook aan een testosteron overproductie door tumor op de eierestokken of in de hersenen (hypofyse).
Verder denk ik dat als de regumate weinig deed, supplementen al helemaal niks doen
_Lorette_
Geplaatst: 11-07-19 14:52
Hier bleek het een tumor op de eierstokken te zijn (en ook cushing). De pony zat steeds op de andere merrie en ze gedroeg zich in alles als hengst, terwijl het voorheen een heel bedeesde pony was. Regumate hielp bij haar te goed. 1 ml per dag was nog teveel, daar werd ze heel apathisch van.
_Roxanne
Geplaatst: 11-07-19 15:20
just_kiki schreef:
Je kunt ook eens oestress proberen. Dat heb je zowel vloeibaar als poedervorm
Precies dit wilde ik ook al voorstellen. Bevat ook de monnikspeperbessen die je al eens al poeder hebt geprobeerd en wordt zowel voor (hengstige) merries als (dek)hengsten gebruikt.
Ik zou inderdaad eerst wel proberen uit te sluiten dat er medisch iets mis is.
Dierenarts is vandaag geweest en uitgebreid met echo gekeken maar (gelukkig ) niks te vinden. Bloed was in voorjaar al op oa testosteron geprikt daar was ook niks afwijkends te vinden. Dus nu goed gaan verdiepen in supplementen en dat gaan proberen. Rare is dat het echt alleen op de wei is zodra ze een halster om is echt het meest meewerkende paard wat er is.
Haha zou ik kunnen proberen maar ben bang dat er een mens aan vast moet zitten om de lieve brave pony te zijn.
Heb de oerstress besteld die iemand hier ook aangeraden heeft. Hopelijk dinsdag binnen dan kunnen we beginnen. Dierenarts adviseerde Iets te kiezen waar ook magnesium in zit dus dit is een goede leus denk ik.
Even een up-date ze krijgt mu 2,5 week de oesstress en ik durf voorzichtig te zeggen dat het lijkt te helpen. Ze heeft eigenlijk geen ruzie meer met de ruin. En we hebben haar niet meer zien dekken. Met een merrie nog wel bonje maar die merrie is momenteel met alle paarden op oorlogspad. Die wil de baas worden wat nu die van mij is.