Paard mankt, dan hele tijd niet dan terug mank en zo door

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:27

franteir schreef:
Shenavallie schreef:
Laat het paard het liefst helemaal op de foto zetten, dus niet alleen de onderzijde van de benen. Je loopt kans dat het van hogerop komt (schouders, heupen).

Ze is onderzocht, komt van haar platvoeten. ( zie vorige post)

Sorry, ik had alleen de OP gelezen. Goed dat er een oorzaak bekend is! Verder geen aanwijzingen, dus echt alleen vanuit de hoeven?

franteir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 20:55

Mloui schreef:
Antibiotica bij een kneuzing? Nogal een apart en zinloos advies. Ben je er zeker van dat het antibiotica is en geen pijnstiller?
continue kneuzing waardoor het ontstoken is

Anoniem

Re: Paard mankt, dan hele tijd niet dan terug mank en zo door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:16

Agosh, fijn dat je er nu achter bent wat de oorzaak is.
Zo liep mijn paard ook constant onregelmatig, beetje zelfde verhaal als bij jou, heb uiteindelijk thermografie laten doen waaruit bleek dat een oude blessure bij haar heup is blijven doorsluimeren en bijzonder gevoelige hoefzolen.
Osteopaat behandeling gedaan en aangepast beslag en geen pas meer verkeerd gelopen.

Ik raad je ook wel aan om osteopaat erbij te halen als je paard aangepast beslag heeft, de kans is groot dat je paard blokkades heeft doordat hij zijn lijf gaat compenseren door de hoeven.

franteir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 23:44

Romy1234 schreef:
Agosh, fijn dat je er nu achter bent wat de oorzaak is.
Zo liep mijn paard ook constant onregelmatig, beetje zelfde verhaal als bij jou, heb uiteindelijk thermografie laten doen waaruit bleek dat een oude blessure bij haar heup is blijven doorsluimeren en bijzonder gevoelige hoefzolen.
Osteopaat behandeling gedaan en aangepast beslag en geen pas meer verkeerd gelopen.

Ik raad je ook wel aan om osteopaat erbij te halen als je paard aangepast beslag heeft, de kans is groot dat je paard blokkades heeft doordat hij zijn lijf gaat compenseren door de hoeven.

Welk beslag heeft die van jou? Mijn dierenarts raad aan om er een rubber onder te zetten. Osteopaat is nog maar 2 weken geleden geweest en heeft haar volledig los gemaakt en komt binnenkort voor mijn zus de hare dus kan haar dan ook nog eens laten voelen

Anoniem

Re: Paard mankt, dan hele tijd niet dan terug mank en zo door

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:33

Ze loopt voor op ijzers met leren zooltjes ertussen, werkt echt top, achter loopt ze blootvoets en dat gaat prima.

franteir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 22:11

Romy1234 schreef:
Ze loopt voor op ijzers met leren zooltjes ertussen, werkt echt top, achter loopt ze blootvoets en dat gaat prima.

Hopelijk werkt het bij die van mij ook

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:16

Staat het paard op gras? Krijgt het hooi of voordroog?
Hoe vaak wordt het paard bekapt? Gevoelige zolen ligt heel vaak ook aan de voeding.

franteir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 22:39

Lindsey_99 schreef:
Staat het paard op gras? Krijgt het hooi of voordroog?
Hoe vaak wordt het paard bekapt? Gevoelige zolen ligt heel vaak ook aan de voeding.
in de zomer op gras en in de winter extra hooi. Om de 6 weken ongeveer komt de hoefsmid, langer kunnen we niet wachten want dan loopt ze bij wijze van spreken met haar koot op de grond omdat ze platvoeten heeft

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:45

franteir schreef:
Mloui schreef:
Antibiotica bij een kneuzing? Nogal een apart en zinloos advies. Ben je er zeker van dat het antibiotica is en geen pijnstiller?
continue kneuzing waardoor het ontstoken is

Een antibioticum heeft alleen nut bij een bacteriële infectie en niet bij een steriele ontstekingsreactie als een kneuzing (er vanuit gaande dat de zool dicht blijft).

Zolen kunnen zeker helpen met dit soort klachten!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 23:02

Haal het paard maar een aantal maanden van het gras af, of maak een track, en voer gewoon onverpakt hooi bij als hoofdvoeding. Gevoelige voeten en gras (voordroog ook) zijn aan elkaar gerelateerd (darmflora). Elke 6 weken bekappen is vrij normaal, helemaal in voorjaar en zomer als de hoefgroei het groots is. Je zou hoefschoenen kunnen overwegen, het zou kunnen dat je paard af en toe licht bevangen is.