Mijn paard heeft pijn ofniet.. weten jullie wat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Insjebinsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 15:49

bigone schreef:
Misschien eens een poos op onbeperkt hooi en gras . Die honger kan ook komen door fikse maagzweren. Bij paarden gaat de aanmaak van maagzuur altijd door dus ook wanneer ze een lege maag hebben. En zitten daar dan zweren dan geeft dat heel veel pijn.

Onbeperkt gras gaat niet aangezien hij snachts binn3nstaat omdst het nog wel frisjes is snachts maar in de stal heeft hij wel onbeperkt hooi

Insjebinsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 15:52

Rambogirl schreef:
Zand in zn darmen en maagzweren is waar ik op gok. Heb je zn mest al eens een week lang onderzocht?
Op een gegeven moment weten ze zich geen houding meer te geven.
Als je dan toch in een kliniek zou zijn voor een maagscopie en daar komt niks uit, laat m dan alsnog op de foto zetten.
Beter 1x goed onderzoek dan hem hier nog langer mee door te laten lopen. Je paard schreeuwt om je hulp. Jij hebt de verantwoordelijkheid als eigenaar daar naar te luisteren.

Ookal gedaan mest is al 2x onderzocht en op een gegeven moment is mijn geld ook op :( en op de foto zetten ben ik heel erg over aan het twijfelen ja :/

BigOne

Re: Mijn paard heeft pijn ofniet.. weten jullie wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:01

Frisjes?? Paarden zijn niet van suiker en vinden 8 tot 15 graden het fijnst dus gewoon het land op.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:25

Je geld is op na 2x mest onderzoek? Of is er nog meer onderzocht waar ik overheen kijk?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:35

Denk dat het niet nodig is ts te veroordelen op wat zij kan/wil uitgeven. Tuurlijk je hebt verantwoordelijkheid tov van je paard, eens, maar denk dat ze meer heeft aan tips/meedenken.

Ts, je bent duurder uit als je allemaal losse behandelingen/onderzoeken doet zonder nu gericht resultaat. Dat heb je nu ondervonden (en logisch als 1e aanpak). Nu je niks vindt, is het wel slim om het wat groter aan te pakken.

Eventueel zou je met bijv een goede kliniek kunnen bellen voor second opinion/meedenken. Wat je ermee doet moet je zelf weten natuurlijk, maar lang aanmodderen gaat je alleen maar meer geld kosten. Wie weet weet je na een scopie of rontgen gelijk meer en ben je er na gerichte behandeling vanaf..

Veel succes en sterkte.