Opeens zomerexceem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:33

Kinke schreef:
kan ook andersom Gizeppie

Hoe bedoel je?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:35

Gizeppie schreef:
Heel veel mensen zien kriebels en korstjes als eczeem, maar dit hoeft niet. Het kan ook een tijdelijke overbelasting zijn van t stelsel of de vliegen. Mijn Gelders paard heeft geen aanleg voor eczeem en toch heeft hij kriebels en korstjes. Dit is een reactie op ander voer, stress, meer vliegen.

Ik bedoel andersom als in dat mensen zeggen dat het geen eczeem is maar gevoelig voor bepaalde soorten voer etc. terwijl het wel gewoon eczeem is.

Anoniem

Re: Opeens zomerexceem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:44

Ken je de haflinger dan al langer dan een maand Ts, waardoor je zeker weet dat ze nog nooit heeft geschuurd? Want je moet mensen ook niet op hun mooie ogen geloven.

Of ze heeft altijd onder een vliegendeken gestaan waardoor de exzeem niet tot uitting is gekomen. Kan ook nog een eiwitovergevoeligheid zijn.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:24

Kinke schreef:
Gizeppie schreef:
Heel veel mensen zien kriebels en korstjes als eczeem, maar dit hoeft niet. Het kan ook een tijdelijke overbelasting zijn van t stelsel of de vliegen. Mijn Gelders paard heeft geen aanleg voor eczeem en toch heeft hij kriebels en korstjes. Dit is een reactie op ander voer, stress, meer vliegen.

Ik bedoel andersom als in dat mensen zeggen dat het geen eczeem is maar gevoelig voor bepaalde soorten voer etc. terwijl het wel gewoon eczeem is.

Dat zou kunnen hoor. De ene omgeving wekt het ook op..