Ik ben ook van mening dat je het advies van een dierenarts niet klakkeloos moet volgen als je je er instantie al niet goed bij voelt. Na een studie Diergeneeskunde ben je nog geen expert, soms doen dierenartsen dan maar de gewone gang van zaken volgen. Daarom heb ik de 1,5 week gevraagd naar ervaringen, meningen etc. om zo een oplossing te vinden waar zowel ik als mijn paard blij mee zijn en wat dan ook nog voordelig is voor het helingsproces. Vandaar dat ik mijn berichtje op Bokt had gezet, om ervaringen te horen, niet om veroordeeld te worden.
Dé manier vinden is moeilijk, aangezien paarden niet kunnen praten en ik dus ook niet even met haar kan overleggen wat zij fijn vindt en dat dit alles alleen maar voor een goed doel is.
Ik ben nu in gesprek met stal om haar een paddock te geven, zodat haar loopruimte wel beperkt wordt, maar ze wel gewoon buiten staat met overkapping en hopelijk een maatje. En zodra ze op de paddock staat ga ik waarschijnlijk contact opnemen met de kliniek om het ijzer er onder te laten slaan, maar dit na verschillende adviezen van andere experts.