Annelien92 schreef:Agossie schreef:Even een ander soort tip...
Misschien kun je hem laten testen op Strongolus Vulgaris. Overleg dit met je dierenarts. Het zou best wel eens een oorzaak kunnen zijn.
Ik heb even gegoogled, uiteraard aan te kaarten bij de DA, alleen hij is wel altijd keurig ontwormt. Had dit ook niet uit mest en bloed onderzoeken naar voren moeten komen? Of moet hier echt los op getest worden? Dat kan ik namelijk even niet vinden.
Ik weet niet of het met wormenkuur te voorkomen is. Wat ik wel weet is dat deze worm een trombose kan veroorzaken in de darmslagader en kleine propjes van die trombose zorgen voor steeds "onverklaarbare" koliek. De haarvaten naar een klein deel van de darmen raakt dan verstopt en dat veroorzaakt pijn en dus koliek verschijnselen, zonder dat er dan een verstopping of kramp is.
Omdat er veel haarvaten in de omgeving liggen, zal het lichaam het snel weer herstellen en is er snel 'niets meer aan de hand'. Dit kan een uur of een paar uur duren.
Alles wat je steeds beschrijft wijst daar een beetje op.
Vandaag hebben we het precies in de opleiding behandeld en daarom moest ik er nu aan denken en wil je dus graag adviseren hierover contact op te nemen met de dierenarts.