Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mavantos schreef:Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.
Ik heb op aanraden van de dierenarts de Audevard Myostem Mass geprobeerd, daar knapte mijn paard giga van op. Ook de Muscle Build van HorseAdds werkt erg fijn en is niet al te duur.
mavantos schreef:mavantos schreef:Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.
Ik heb op aanraden van de dierenarts de Audevard Myostem Mass geprobeerd, daar knapte mijn paard giga van op. Ook de Muscle Build van HorseAdds werkt erg fijn en is niet al te duur.
Ik zag bij allebei na een week of 2 verbetering. Wel met training erbij, als ik het goed lees train je nu niet ivm missen van een passend zadel? Dan zou ik het denk ik anders doen. Dan zou ik eerst extra eiwitten toevoegen in je voerbeleid door bijvoorbeeld Luzerne oid. Als je dan weer gaat trainen een supplement bij gaan voeren voor de spieropbouw. Je merkt pas echt effect in een periode van (intensieve) training, is zonde om niet te trainen en wel een duur supplement te voeren.
zodiacje schreef:Mpower van naf werkte bij mn vorige paard erg goed. Zag de spieren in de bovenlijn erop vliegen. Bij mn huidige paard twee potten geprobeerd maar nul verschil.
Denk overigens dat dat voor alle supplementen wel zo is, dat het ene paard er wel of meer op reageert en een ander niet.
Creatine zou ik niet zomaar gaan geven zonder wat van zn bloed te weten. Zou bang zijn voor problemen rond de nieren en dus rug.
Sojaschroot heb ik vd winter gegeven. Gehaald in een 20 kilo zak bij de veevoer handel in schipluiden (zuid hollland). Weinig verschil voor mijn paard die sowieso slank gebouwd is.
Geef nu wheypoeder. Al een hele pot gegeven en nu halverwege de tweede. Zie geen wonderen maar vind het wel erg fijn idee dat ik zeker weet dat hij genoeg eiwitten binnen krijgt. We zijn nu de wei aan het opbouwen dus ga de whey wel weer afbouwen.
Naf omega 3 6 9 olie komt paard wel lekker vol van te staan. Had nu weer even een maandje lijnzaad olie gegeven maar zie echt verschil nu ik sinds een week weer deze geef.
Myoplast heb ik mn andalusier gegeven, zag ik geen verschil mee maar wel slechts 1 pot gegeven.
Pavo bodybuilder ook aan die anda. Daar zag ik wel verschil mee. Was ze wat voller mee over de boven lijn.
Dat zijn mijn ervaringen (12 jaar en 4 paarden, je probeert wel eens wat).
Side note is natuurlijk dat alles valt en staat met training (en goed ruwvoer) maar dat snap je vast en was je vraag ook niet.
Nogmaals, ieder paard is anders maar dit zijn mijn ervaringen.
Suzanne F. schreef:Mijn ervaring is dat als je goede sportbrok voert en correct traint, de spieren er echt wel opkomen. Mijn ervaring is dat Pavo ‘rondere’ resultaten geeft dan Havens. Je hoeft vaak niet met extra supplementen aan de slag. Hooguit schepje vit E en selenium.
FennaK schreef:Ik ben heel erg tevreden met de producten van Soulmate Nutrition en die heeft ook een muscle forte.
https://www.soulmate-nutrition.nl/produ ... cle-forte/
mavantos schreef:Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.
Djilna schreef:Voor spieropbouw is eiwit/aminozuren nodig. Goede bronnen zijn, zoals Mizora al aangeeft, soja en luzerne of producten die (een van) beide bevatten.
Supplementen bevatten meestal de aminozuren die anders uit de voeding gehaald zouden worden en wat extra anti-oxidanten.
Te weinig eiwit in het rantsoen kan oa komen door ruwvoer van onbemest of minimaal bemest grasland.mavantos schreef:Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.
Wat is er heftig aan?
Popstra schreef:Rugspieren train je door veel overgangen te maken van galop naar draf en andersom...galop naar stap... Dit zowel bijgezet aan de longe als onder het zadel met het hoofd naar beneden. En wel dagelijks! Minstens 5 x in de week.
Je kan supplementen voeren tot je een ons weegt maar als je niet consequent gericht traint heeft dat geen enkele nut.
Plus je de bovenlijn ,,voller,, laat worden dmv Krachtvoer en de hoeveelheid aangepast op je training.
Mabotje schreef:Ook op seleniumwaarde getest? Want selenium is nl nodig voor de spieropbouw en aangezien de grond in NL tamelijk arm is voortaan, zijn de seleniumgehaltes in ruwvoer ook vaak laag. Ik zou eerst de SE waarde testen. Kan best zijn dat je alleen dat hoeft bij te geven en niet allerlei andere supplementen
Slmt9 schreef:Caaatje schreef:
Dit is niet GMO vrij toch?
mavantos schreef:Een paard zal wel over de rug moeten lopen om de rugspieren te trainen, zoals Popstra zegt. Ik denk dat longeren zonder enige vorm van aanleuning of fietsen niets of nauwelijks gaan helpen met de spieropbouw.
Ik kan ook extra eiwitten gaan eten, maar zo lang ik niet naar de sportschool ga zal ik ook geen spieren krijgen
mavantos schreef:Een paard zal wel over de rug moeten lopen om de rugspieren te trainen, zoals Popstra zegt. Ik denk dat longeren zonder enige vorm van aanleuning of fietsen niets of nauwelijks gaan helpen met de spieropbouw.
Ik kan ook extra eiwitten gaan eten, maar zo lang ik niet naar de sportschool ga zal ik ook geen spieren krijgen
Popstra schreef:Hoe dan?? Juist door training en elke keer een stapje zwaarder krijg je die spier scheurtjes die uite8ndelijk nodig zijn om de spieren te doen groeien. Dat bereik je dus niet met niet trainen
maria1990 schreef:Ik zou alleen Lucerne bijvoeren voor de eiwitten die de spieren nodig hebben en de rest is echt een kwestie van goed trainen TS. Ik leg regelmatig balkjes op de hoefslag neer zodat ze hun achterhand goed gebruiken en sterk onder de massa treden. Ik vind de galop een fijne gang om de achterhand en borstspieren en hals goed te trainen