Kwalen. Wat is er toch?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:10

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:21

Joman schreef:
Even een update: dierenarts is geweest en die dacht aan een maagzweer. Gastrogard krijgt hij nu al 7 dagen. En ik heb gastro plus van havens gekocht. Daarmee beginnen we morgen. Paard lijkt echter alleen maar slechter te worden. Wordt steeds gevoeliger onder de buik, zeker richting de koker (oren in de nek, schoppen naar de hand). Daar is geen verdikking op te merken, maar hij schacht wel sinds een paar weken steeds een beetje uit. Ook tijdens rijden/longeren.

Hij wordt met de dag chagrijniger op de poetsplaats, lijkt gevoelig op zijn hele lijf.

Ik weet het niet meer. Iemand nog ideeën?
Als het met een week gastro plus niet beter wordt, breng ik hem naar de kliniek denk ik. Moeten ze hem daar maar uitvoerig onderzoeken.

Is de rug nog nagekeken? en blaasonsteking? is er bloed geprikt? misschien handig om ook even in het maagzweren topic te kijken voor eventuele tips of herkenning.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:28

Is hij onderzocht op maagzweren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:37

Elisa2 schreef:
Joman schreef:
Even een update: dierenarts is geweest en die dacht aan een maagzweer. Gastrogard krijgt hij nu al 7 dagen. En ik heb gastro plus van havens gekocht. Daarmee beginnen we morgen. Paard lijkt echter alleen maar slechter te worden. Wordt steeds gevoeliger onder de buik, zeker richting de koker (oren in de nek, schoppen naar de hand). Daar is geen verdikking op te merken, maar hij schacht wel sinds een paar weken steeds een beetje uit. Ook tijdens rijden/longeren.

Hij wordt met de dag chagrijniger op de poetsplaats, lijkt gevoelig op zijn hele lijf.

Ik weet het niet meer. Iemand nog ideeën?
Als het met een week gastro plus niet beter wordt, breng ik hem naar de kliniek denk ik. Moeten ze hem daar maar uitvoerig onderzoeken.

Is de rug nog nagekeken? en blaasonsteking? is er bloed geprikt? misschien handig om ook even in het maagzweren topic te kijken voor eventuele tips of herkenning.

Rug is nagekeken, dierenarts kon niks raar vinden. Heb hem ook aan de longe gehad met de dierenarts, is niets aan te zien.
Bloed is in januari getrokken, toen was er niets te zien. Wanneer het niet beter wordt met de gastrogard, gaat hij naar de kliniek en wordt er wederom bloed getrokken en dan wordt er verder onderzoek gedaan!
Blaasontsteking leek de dierenarts onwaarschijnlijk. Hij plast geen kleine beetjes en er zit (op het oog) geen bloed bij.

Maagzweer topic lees ik idd! Dank voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:38

corientjuhh schreef:
Is hij onderzocht op maagzweren?

Niet onderzocht, wel verdenking van. Hij wordt daarvoor (preventief) behandeld nu!

Elisa2

Re: Kwalen. Wat is er toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:42

Klinkt alsof je goed bezig bent, ik denk dat het goed is om even af te wachten of de gastroguard iets doet en de gastro+ en anders inderdaad even goed door laten lichten in de kliniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:43

Elisa2 schreef:
Klinkt alsof je goed bezig bent, ik denk dat het goed is om even af te wachten of de gastroguard iets doet en de gastro+ en anders inderdaad even goed door laten lichten in de kliniek.

Yes, dat is idd de volgorde die ik ook wil nalopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:58

Even een update: Paard reageert echt enorm goed op de gastro +, alle problematiek waarmee ik al een half jaar aan de gang ben, is als sneeuw voor de zon verdwenen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:27

Joman schreef:
Even een update: Paard reageert echt enorm goed op de gastro +, alle problematiek waarmee ik al een half jaar aan de gang ben, is als sneeuw voor de zon verdwenen!

*\o/* *\o/* *\o/*

Dat is goed nieuws zeg! ik moet zeggen dat ik er ook zulke positieve ervaringen mee heb gehad. Het is echt goed spul.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:38

Dat is inderdaad goed nieuws.
Ik had anders de tip gegeven om Darmbalans van Ecostyle te proberen. (zelf geen ervaring mee, maar hoor er goede verhalen over)