Bedankt. Ik wil eerst even dit afwachten. As dinsdag weer contact met DA Gisteravond DA nog gehad. Ze stond enorm te zweten en met opgetrokken buik. Waarschijnlijk reactie op de ventipulmin. Deze moeten we nu halveren.
Saaams
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 18:18
Ik zie nog weinig vooruitgang. Maar het hoesten schijnt juist vooruitgang te zijn? Ze heeft het er moeilijk mee, vooral na het eten.
Saaams
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 11:04
Inmiddels nog weinig verbetering. Geen snot meer. Dat was wel terug gekomen. Nieuwe medicatie en het is nu over. Nog wel irritatie en zwelling vd voorste luchtwegen en wat rommeltjes in de rechterlong. Ze hoest nog steeds, met name nu een hele droge hoest dus nu bisolvon extra erbij.. baat t niet dan schaad het niet
Als het hoesten zo lang duurt zou ik even een bronchoscopie laten maken.Dan kunnen ze echt gericht medicatie geven. Dit duurt te lang, voor je het weet is het chronisch.
Ik heb medicatie voor 25 dagen en ben hier nu 7 dagen mee bezig. De bisolvon sinds 2 dagen. Ik wil eigenlijk deze medicatie de kans geven tot volgende week. Anders inderdaad een bronchoscopie. DA wilde eigenlijk prednison spuiten maar dat vind ik wel wat heftig in zo’n lijf.
Ja, die kun je daar gewoon bij geven. Stimuleert direct de weerstand enorm én helpt goed bij virussen en infecties.
Saaams
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 09:49
Ik bel morgen de dierenarts.
Alsof we nog niet genoeg hadden. Heeft de snotneus nu ruimte gemaakt voor prut ogen
Popstra
Geplaatst: 30-05-19 13:48
Prednison kan zeker goed helpen! Mijn paard heeft een maand prednison gehad, geen bijwerking hooguit beetje frisser. ik zelf ben ook erg goed opgeknapt na een stootkuur Ik knapte afgelopen winter namelijk niet op van een luchtweg infectie.
Saaams
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 18:38
Vandaag de bronchoscopie gehad. Er lijkt sprake van een stof allergie. Gelukkig geen cornage of dampigheid. Zowel in luchtwegen als in de longen nog klontjes slijm. Zwelling op de splitsing naar de bronchieën.
Advies: Vlas in de stal. Ruwvoer nat maken en ze heeft medicatie voor 10 dagen. Daarna telefonisch contact en eventueel nog een controle scopie.
Vlas vond ze maar gek. Ze nam gelijk een hap
Cowgirl
Geplaatst: 05-06-19 18:55
Wat een pech allemaal.
Maar nu je de oorzaak weet : op stal staan, is het dan een idee om te kijken naar een stal waar ze 24/7 buiten kan?
Medicatie die je hebt is prednisolon maar dan als poedervorm ipv injectie
Saaams
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 19:08
Cowgirl schreef:
Wat een pech allemaal.
Maar nu je de oorzaak weet : op stal staan, is het dan een idee om te kijken naar een stal waar ze 24/7 buiten kan?
24/7 buiten is/zie ik niet echt een optie in deze omgeving. Plus ze heeft echt behoefte aan haar eigen plekje. We hebben op stal wel een loopstal. Staan ze buiten. Maar daar voeren ze onbeperkt hooi en laat ze daar nou net van hoesten. Ik kijk het gewoon even aan. Ze staat nu al in een buitenstal.
Saaams
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 19:08
genja schreef:
Medicatie die je hebt is prednisolon maar dan als poedervorm ipv injectie