Tarieven inslapen paard Overijssel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 19:01

Manadeluca schreef:
In België is de ophaling door Rendac voor particulieren kosteloos, inslapen heb ik denk ik rond de 100 € betaald in 2012.

Woon niet in België maar wel idiaal dat het daar kosteloos is!

Onali schreef:
Ik vond de Rendac eigenlijk best tegenvallen.
Kleine fjord was ik €60,- voor kwijt, hij was gerekend als paard. En idd pas na 3 maanden de rekening, wat ik nooit geweten heb.

Het inslapen zelf kostte me €195.

Zoals de tarieven nu vermeld staan op de site van de Rendac zou ik rond de 36,31 euro kwijt zijn voor ophalen en verwerking. Denk niet dat ze een Shetlander zo snel als paard zullen rekenen maar wel apart dat ze dit bij uw Fjord hebben gedaan. Sterkte met het verlies van uw Fjord Y;(

peach2001 schreef:
Wat een hoge prijzen. Ik betaal een heel stuk minder iig.

Niet veel dierenartsen zullen willen inslapen als ze het dier niet zelf eerst onderzocht hebben etc. Ik zal je een nummer pben van een da in de omgeving.

PB gelezen heel erg bedankt!

Pony is helaas dusdanig zo erg in gedrag veranderd dat hij vanuit het niets gericht aanvalt.
Waar hij eerst nog lief met je stond te knuffelen ineens veranderd naar agressief en gericht aanvallen.
Hij vind in zichzelf ook geen rust meer vandaar dat we hem laten inslapen. Het is dus niet medisch.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-04-19 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Berdien

Re: Tarieven inslapen paard Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:15

De kosten worden voornamelijk bepaald door hoe het paard wordt ingeslapen. Ik heb beide paarden in laten slapen via de 'uitgebreide' methode: roesje, narcose en dan de dodelijke injectie. Dan betaal je natuurlijk wel 3x de vloeistoffen, materiaal etc.

Je kunt ook 'sneller' in slapen, maar ik wilde het alleen maar zo. Paarden worden suf, gaan rustig(er) liggen en als ze echt weg zijn krijgen ze de dodelijke spuit. Ik ben voor beide paarden zo rond de € 200 kwijt geweest.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:25

Ik denk dat je nu wel een goed idee hebt van de kosten. Dus daar ga ik verder niks meer over zeggen (reken tussen de 100-200 euro). Wel wil ik je heel veel sterkte wensen! Y;(

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:26

Bij mij was het 350 voor inslapen, schrok ook toen ik hem kreeg maar was wel op een zondag dus dat maakt het extra duur natuurlijk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:36

Ik zou idd gewoon morgen even een rondje bellen met de vraag naar de prijs voor inslapen shet. Hoef je ook niet iedere keer het hele verhaal uit te leggen, dat kan altijd nog als je de keuze hebt gemaakt.
Vraag ook hoe ze het doen en welk middel ze gebruiken, dat hangt nog wel eens af van de betreffende DA.

DA prijzen variëren echt behoorlijk; van castreren tot simpele enting tot inslapen, zijn soms echt enorme verschillen. Komt omdat DA's mogen vragen wat ze willen... Is echt helemaal niet raar om vooraf naar een prijs te vragen.

Zo was ik ooit eens bijna €85,= kwijt járen geleden, omdat 1 v/d pony's een simpel ontstoken oogje had. Nee mevrouw, ik schrijf niet zomaar zalfje voor, dan moet ik wel komen en uitgebreid onderzoek...
heel gedoe, conclusie; jup ontstoken oogje. Zalfje van 5 euro, rest voorrij-kosten, consult kosten en onderzoek plus kosten oogonderzoek vloeistof.

Zelf helaas gelukkig nog geen ervaring met eigen pony's laten inslapen. De kliniek uit Heerde nabij Epe vind ik wel een echte aanrader, maar is wat verder weg natuurlijk.
Kliniek uit Deventer vind ik echt 3x niks (maar dat wist je al van mij).

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:55

Ik heb Arthur standaard als DA voor m'n pony, zeer tevreden over hem. Geen idee wat inslapen bij hem kost maar heb afgelopen jaar hem 2x langs gehad voor castratie en gebit behandeling en vond de prijs mee vallen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:01

Kristy1998x schreef:
Onali schreef:
Ik vond de Rendac eigenlijk best tegenvallen.
Kleine fjord was ik €60,- voor kwijt, hij was gerekend als paard. En idd pas na 3 maanden de rekening, wat ik nooit geweten heb.

Het inslapen zelf kostte me €195.

Zoals de tarieven nu vermeld staan op de site van de Rendac zou ik rond de 36,31 euro kwijt zijn voor ophalen en verwerking. Denk niet dat ze een Shetlander zo snel als paard zullen rekenen maar wel apart dat ze dit bij uw Fjord hebben gedaan. Sterkte met het verlies van uw Fjord Y;(

Met de Rendac ligt het eraan of je een klantnummer hebt of niet. Als je dat niet hebt betaal je 50 euro per stop, plus 20 euro voor een pony of 25 euro voor een paard. De Rendac factureert per kwartaal. Het kan dus dat het een paar maanden duurt voordat je de factuur krijgt.

De euthanasie ligt er maar aan hoe het verloopt. Het idee van 1 roesje, 1 narcose en 1 dodelijke spuit is heel mooi maar helaas niet altijd de realiteit. Bij complicaties krijg je uiteraard een hogere rekening.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:08

Als ik nu kijk, krijg ik de volgende tarieven
https://d1p6n69pfnpnhu.cloudfront.net/R ... 19_web.pdf

Je betaalt per reguliere stop dus € 20,56 per dier, plus € 15,75 verwerkingskosten 1 pony.
Beide bedragen zijn volgens de lijst wel excl. BTW.
Ben dan wel benieuwd Koper, hoe jij op € 50,00 per stop komt? Is dat dan incl. BTW?
Puur interesse hoor.
Onder welk BTW tarief valt de Rendac eigenlijk?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:12

Wel een hele andere regio, maar ik heb 4 jaar geleden €350,- betaald voor het inslapen en afvoeren van mijn paard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:46

JoyCiej007 schreef:
Ben dan wel benieuwd Koper, hoe jij op € 50,00 per stop komt? Is dat dan incl. BTW?
Puur interesse hoor.

Dat is wat de Rendac mij zelf verteld heeft vorige week. De factuur heb ik nog niet binnen. Maar ik heb geen klantnummer, wat de tarieven zijn als je dat wel hebt weet ik niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:11

Ik denk dat het wel klopt hoor wat Koper zegt, ik heb voor Rendac €68,90 betaald voor afvoer van een shet

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:22

De rendac rekent niets extra voor een particulier. De prijzen zijn vastgesteld in overleg met de overheid. Btw tarief is 21%.

Het nummer is het UBN nummer voor bedrijven en particulieren met geregistreerd vee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:27

Volgens mij is dat nummer als je een erfabonnement hebt bij de Rendac zelf, en staat het los van een eventueel UBN-nummer. Pensionstallen hebben bij voorbeeld vaak een klantnummer bij de Rendac, maar geen UBN-nummer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:27

Vraag bij de dierenarts wel na of ze bij het inslapen wel verdoven.
De definitieve spuit schijnt erg pijnlijk te zijn. Dus eerst verdoven is wel nodig.
Ben je iets duurder uit, maar beter voor het dier.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:31

En of ze ook bijspuiten als de narcose onverhoopt uitgewerkt raakt. Het is niet zo leuk om je paard te zien stikken.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:54

Berdien schreef:
De kosten worden voornamelijk bepaald door hoe het paard wordt ingeslapen. Ik heb beide paarden in laten slapen via de 'uitgebreide' methode: roesje, narcose en dan de dodelijke injectie. Dan betaal je natuurlijk wel 3x de vloeistoffen, materiaal etc.

Je kunt ook 'sneller' in slapen, maar ik wilde het alleen maar zo. Paarden worden suf, gaan rustig(er) liggen en als ze echt weg zijn krijgen ze de dodelijke spuit. Ik ben voor beide paarden zo rond de € 200 kwijt geweest.

Mijn paard is ook zo ingeslapen. Dat was aan huis met een arts van de kliniek in Hellendoorn. Heeft me in totaal zo’n €250,- gekost, dus toen ik die rekening kreeg heb ik weer een potje zitten brullen ;(

Ts, heel veel sterkte, het blijft gewoon een rotsituatie..

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:57

Kristy1998x schreef:
sterregoud schreef:
Toch gek dat bij huisdieren de tarieven zoveel hoger liggen. Hond thuis ingeslapen een kleine 200 euro voor hond van 20 kilo.

Jaa klopt soms zijn de tarieven erg verschillend zag laatst nog ergens iemand die had voor een castratie kat veel meer moeten betalen dan de sterrelisatie van haar kleine hond. Soms erg raar bedacht de tarieven haha.

Zowel mannetjes als vrouwtjes worden gecastreerd. Niet gesteriliseerd.

Ik vind 100 euro voor een paard inslapen best weinig eigenlijk.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:00

De laatste spuit veroorzaakt toch een acute hartstilstand? Waarom het dier dan stikken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:04

De laatste spuit verlamt de hart-en longspieren. Acute hartstilstand is inderdaad als het volgens het ideaal gaat. Maar zo gaat het niet altijd.

Sorry TS, dit wil je allemaal niet weten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:04

Hier in België is de Rendac voor particulieren gratis. Mijn Shet overleed zelf maar de Welsh kon op een dinsdagochtend opeens niet meer overeind. Dierenarts gebeld en ik kreeg een rekening van 350 euro omdat het spoed was. Dat is sindsdien mijn dierenarts niet meer.
Negen van de tien keer niet te bereiken en dan vraag je hem te komen om je pony te laten inslapen en dan komt hij met zijn kleuter die overal mee aan de haal gaat, dat schoot bij mij toen echt even in het verkeerde keelgat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:06

Oei, daar zou ik ook echt niet blij mee zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:07

Heb je niet een vaste dierenarts? Een dierenarts zal nooit zomaar een voor hem/ haar onbekend dier inslapen. Sterker nog, dat mogen ze niet eens.
Ook als ze zelf geen noodzaak tot inslapen zien dan zullen ze (moeten) weigeren.

Als jij het paard 2 maanden hebt en inslapen nog als enige optie ziet dan ga ik er van uit dat je daar al meermaals een dierenarts bij hebt gehad? Beste kans is om die dierenarts te vragen voor het inslapen, die kent het dier, is bekend met de gezondheid van het dier, en zal het dus waarschijnlijk met je eens zijn/ beste kans dat die je dier wilt inslapen.

Andere optie, als een dierenarts je pony niet wilt inslapen, is de slacht. Ook gezonde dieren mogen naar de slacht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:09

Ik heb 2 jaar terug iets meer dan 50E betaald voor het ophalen van een paard.
Was particulier en paard lag aan de weg.
Afbeelding

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:13

Mijn fjord is eind december ingeslapen. Het inslapen kostte ongeveer 245 euro, de rendac was in totaal 57 euro.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:32

Ik zou persoonlijk nooit beknibbelen op het laten inslapen van mijn paarden.
Ik ga er ook niet voor shoppen. Mijn vaste dierenarts met wie ik alles overleg is ook degene die onze paarden hun laatste spuit geeft. In vertrouwen en dat vind ik fijn, ze kent onze paarden (en mij ook) goed. Hoef ik me daar in ieder geval niet druk over te maken.
Anderzijds zou ik het wel erg vinden als een dierenarts dit gebruikt om even een flinke rekening te sturen. Gelukkig nooit meegemaakt...