Niet aanwezig zijn bij klinische aankoopkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:33

Ik was er ook niet bij toen mijn paard gekeurd werd. Deels vanwege de afstand (paard stond in het noorden van Nederland, ik woon in België) en omdat ik midden in mijn stage zat en we geen passend moment vonden om erheen te gaan. Er werd die periode een tweede paard gekeurd voor verkoop door een onafhankelijke dierenarts en ik heb besloten om de mijne mee te laten keuren.
Hier ging het om twee jonge paarden (de mijne net geen 3 jaar) die nog niet beleerd waren. Dat speelde bij mij ook mee, bij een paard welke al wat ouder is, zou ik de voorkeur gehad hebben om er zelf bij te zijn.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:38

Annet73 schreef:
nouklime schreef:
overdosis paracetamol innemen en gaan. klinische keuring duurt maar een half uurtje. Tenzij de pony 2 uur verderop staat haha

Hielp dat maar tegen het spugen :(

En het is idd. twee uur rijden, minimaal.

Ik woon nabij Zierikzee en keuring gebeurd nabij Zwolle.

Oh nee dan wip je niet even heen en weer inderdaad met zo'n reistijd!

Waikiki

Re: Niet aanwezig zijn bij klinische aankoopkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:51

Vraag of het gefilmd mag worden. Ik heb dat vaak moeten doen als paarden naar het buitenland verkocht werden en de eigenaar er niet bij kon zijn. Ik filmde altijd alles, zette het privé op YouTube en stuurde de link dan door.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 10:21

Waikiki schreef:
Vraag of het gefilmd mag worden. Ik heb dat vaak moeten doen als paarden naar het buitenland verkocht werden en de eigenaar er niet bij kon zijn. Ik filmde altijd alles, zette het privé op YouTube en stuurde de link dan door.

Dat doe ik in het uiterste geval denk ik.

Hoop zo dat ik vandaag opknap.
Heb wel een mildere variant dan mijn kinderen denk ik.

Heb nog hoop:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:26

Kan er niet iemand met je meerijden, dan kan jij met een emmer op de achterbank en iemand anders rijdt je dan naar Zwolle?
Rondje door de drogist voor wat oppeppers of remmers en dan maar gaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:28

Belangrijke vraag: Wat wil de verkoper? Heb je al met haar overlegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:32

Wanneer is de keuring precies? Ik woon in Zwolle en kan misschien er voor je bij zijn of een stalgenootje ?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:51

Is er niemand die in jouw plaats kan gaan?
Hoe komt het dat verzetten niet lukt?

Ik zou zeggen, uit eigen ervaring, niet doen... mijn eerste paard is gekeurd zonder dat wij erbij waren. Enkel de verkoper was erbij. Wel, dat is ons dik tegen gevallen. Paard was zogezegd goedgekeurd, maar bleek later toch ernstige rugklachten of zo te hebben enz. Mede daardoor vertoonde hij toen hij bij ons was gedrag dat echt niet door de beugel kon (gericht bijten en trappen zowel naar dieren als naar mensen).
Ik doe het in elk geval nooit meer een paard kopen en laten keuren als ik er niet bij ben

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:55

Ships zwolle is ver voor mij, ik was anders vrij morgen dus had wel willen gaan voor je.
Ik zou ook kijken of vrienden of kennissen kunnen gaan voor je.
Heb je de dierenarts zelf gekozen of is het hun dierenarts?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:58

Ik ben morgen vrij en woon jn Zwolle TS. Wat naar dag je net nu ziek bent!

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 11:33

pimaude schreef:
Wanneer is de keuring precies? Ik woon in Zwolle en kan misschien er voor je bij zijn of een stalgenootje ?

Oh wat lief van jou en Marlinde!!! Echt, dat je dat aanbiedt voor een vreemde!!

Ik heb afgesproken later vandaag te laten weten of ik het aandurf. Verzetten was geen optie zei ik. Dat had min of meer te maken met het feit dat ik nog een peuter heb waarvoor ik voor morgen opvang heb en donderdag en vrijdag niet te regelen is. Daarnaast kwam vrijdag heel slecht, of eigenlijk niet, uit voor de verkopende partij.
Mocht ik het morgen niet aandurven dan gaan we het toch een dag later verzetten. Ik heb dan geen opvang, maar dan moet hij maar mee. Niet ideaal, maar ook niet onoverkomelijk. En wellicht oo donderdag een vriendin die wil rijden, dus mocht ik nog niet helemaal fit zijn dan hoef ik iig niet zelf auto te rijden.

Iemand vroeg wat de verkopende partij er van vond als ik er niet bij ben; hun voorkeur gaat er naar uit fat ik er wel bij ben. En dan noemen ze eigenlijk dezelfde dingen oo als jullie.
Schept wel extra vertrouwen in hun moet ik zeggen!

Ik heb goede hoop dat ik er sowieso bij zal zijn, is het niet morgen, is het donderdag (met peuter als extra oog _/-\o_ )

Pffff......excuus voor de typefouten!!

En dames nogmaals dank voor jullie ontzettend lieve aanbod Y;(
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-04-19 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:17

Beterschap! Ik ben erg benieuwd welk paard je gaat kopen als alles doorgaat! Laat je dat terzijnertijd even weten als je handjes hebt geschud? :))

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 14:07

pimaude schreef:
Beterschap! Ik ben erg benieuwd welk paard je gaat kopen als alles doorgaat! Laat je dat terzijnertijd even weten als je handjes hebt geschud? :))

Ik houd jullie op de hoogte :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:47

Goh, ikzelf ben er altijd wel bij geweest. Ik heb net nog vorige vrijdag een paardje laten keuren (wat goedgekeurd werd *\%/* ) en wij hebben ook 2h gereden om bij de keuring bij te zijn. Ikzelf zou niet anders willen maar mijn vriendin had er bv dan weer geen probleem mee haar paard in Spanje te laten keuren zonder haar aanwezigheid.

Bokt kan toch geweldig zijn! Dat er vreemden zich aanbieden om er bij te zijn, is toch super _/-\o_ .

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 15:32

Lukasje schreef:
Goh, ikzelf ben er altijd wel bij geweest. Ik heb net nog vorige vrijdag een paardje laten keuren (wat goedgekeurd werd *\%/* ) en wij hebben ook 2h gereden om bij de keuring bij te zijn. Ikzelf zou niet anders willen maar mijn vriendin had er bv dan weer geen probleem mee haar paard in Spanje te laten keuren zonder haar aanwezigheid.

Bokt kan toch geweldig zijn! Dat er vreemden zich aanbieden om er bij te zijn, is toch super _/-\o_ .

Nou he! Dat is toch fantastisch zo lief!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:51

Bij de verkoop van onze pony was de kopende partij er ook niet bij. Gekeurd door onze dierenarts. Ik zou dat snel nooit doen, ik zou er hoe dan ook bij willen zijn.
In dit geval heeft de DA gebeld met de koper; er was dan ook niets op- of aan te merkknop de pony dus ik heb haar diezelfde dag nog naar haar nieuwe huisje gebracht.

TS, ik woon in Zwolle en als het uitkomt qua tijd ed. wil ik je met alle liefde helpen hoor!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:00

Annet73 schreef:
Lukasje schreef:

Nou he! Dat is toch fantastisch zo lief!

Dat is ook lief, maar het is natuurlijk ook heel interessant om te zien :D
Zou er altijd bij willen zijn. Ik heb eens een pony willen kopen die op het moment van de keurig ineens wat hoestte. Omdat ik de pony al kende en het geen hoester was werd ze goedgekeurd. Omdat het om een flink bedrag ging toch wat extra onderzoek -> afgekeurd :+

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:10

Ik ben wel altijd erbij geweest als ik de verkopende partij was tijdens een klinische en röntgenologische keuring.
Ik heb zelf wel eens gekocht, terwijl de merrie beide keuringen al had ondergaan en op beide goedgekeurd was voor de sport. De merrie werd pas aangeboden nadat de fokker dit al had laten doen.

Succes en ik hoop dat je voldoende beter bent om er bij te kunnen zijn.

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:38

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat komt omdat ik met dat soort dingen nogal een controlfreak ben en het zelf allemaal wil horen en meekrijgen over hoe en wat. Ik heb altijd het gevoel alsof andere mensen niet goed luisteren naar wat er gezegd wordt, waardoor ik de halve informatie krijg. :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:06

GigiGlitter schreef:
Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat komt omdat ik met dat soort dingen nogal een controlfreak ben en het zelf allemaal wil horen en meekrijgen over hoe en wat. Ik heb altijd het gevoel alsof andere mensen niet goed luisteren naar wat er gezegd wordt, waardoor ik de halve informatie krijg. :')

Als er iemand heen zou gaan en telefonisch een live-verslag van de keuring zou geven,zou ik het wel aandurven.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 23:01

Koekie73 schreef:
Bij de verkoop van onze pony was de kopende partij er ook niet bij. Gekeurd door onze dierenarts. Ik zou dat snel nooit doen, ik zou er hoe dan ook bij willen zijn.
In dit geval heeft de DA gebeld met de koper; er was dan ook niets op- of aan te merkknop de pony dus ik heb haar diezelfde dag nog naar haar nieuwe huisje gebracht.

TS, ik woon in Zwolle en als het uitkomt qua tijd ed. wil ik je met alle liefde helpen hoor!

Ontzettend aardig!!
Ik ben redelijk opgeknapt en hoop met een goede nachtrust morgen fit genoeg te zijn.

Echt heel lief van je!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:24

Ik was zelf niet bij de keuring, doordat er onverwachts file stond onderweg. Hierdoor was de keuring al zo goed als afgelopen toen ik aankwam. Hoe onafhankelijk een dierenarts ook is, ik vind het niet fijn dat ik er zelf niet bij ben geweest. Ik hoop dat je er bij kunt zijn morgen, succes!

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:09

Stel het uit, mijn paard werd gekeurd MET mij en een vriendin maar....
Het rapport werd echter opgesteld met de oude eigenaar, het was dus vervalst!!! -:(-

Dus kan je nagaan wat ze doen als je er helemaal niet bij bent!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:11

larrylurex schreef:
Stel het uit, mijn paard werd gekeurd MET mij en een vriendin maar....
Het rapport werd echter opgesteld met de oude eigenaar, het was dus vervalst!!! -:(-

Dus kan je nagaan wat ze doen als je er helemaal niet bij bent!!

Dat is toch raar? Je weet toch dat een dierenarts dat rapport direct opstelt na de keuring? Je was er dus gewoon zelf bij.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:29

Heb je anders nog een oppas nodig ts? Ik woon in Zierikzee. :D