Help mijn paard heeft mok en rasp

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:33

In iedere sok een grote pipet Stronghold op de huid verdelen (niet op wondjes, kost wel wat maar werkt)
Niet scheren.
Dagelijks de mok en rasp insmeren met zinkzwavelpasta van groene os.
Paard geen brok oid meer geven maar alleen goede kwaliteit droog ruwvoer, liefst met kruiden.
Hier heb ik tot nu toe al mijn nieuwe Shires mee genezen gekregen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 06:57

En naast deze behandeling tegen mijten en goed voer is beweging ook heel belangrijk.
Als je paard 23 uur per dag in een stal staan dan is dat funest voor de benen. Om de afvalstoffen te kunnen afvoeren moet het paard de hele dag rustig kunnen rondlopen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:42

Pyrogenium. :j Dit stimuleert de zelfgenezing van binnenuit waardoor het lichaam zelf aan de slag gaat om de mok te bestrijden. Ideaal spul en nog natuurlijk ook. Ik ben super tevreden!

zorro

Re: Help mijn paard heeft mok en rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:42

Je zoekt een wondermiddel las ik. Die is er niet. Wel veel symptoom bestrijding.

Ik kan alleen maar mee gaan met de gegeven adviezen over de voeding, en mijn tip zou toch ook zijn om de sokken er af te halen zodat je beter behandelen kunt. Ze groeien wel weer aan, en je zal er versteld van staan hoe snel dat gaat.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:40

Tessebes schreef:
irisskib schreef:
Dat is een hele goede om te onthouden!

Dit is echt symptoombestrijding, belangrijker is de oorzaak te vinden en die weg te nemen.
Van hydrocortiderm wordt de huid heel dun, dus des te kwetsbaarder voor huidproblemen.

Ik heb het eerder gebruikt en het komt echt niet terug hoor, soms is de oorzaak heel simpel en valt er niet zo veel weg te halen . Dit was een wat slechte weerstand vanwege een eerdere infectie icm een modderpaddock. Weerstand inmiddels weer terug en paddocks opgedroogd. Waarom dan een eeuwigheid gaan smeren met van alles en nog wat wat eigenlijk net niet hele maal werkt ?

Yvon

Re: Help mijn paard heeft mok en rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:43

Al is het bij de ts allemaal wat erger dan bij mij. Ik heb t over een plekje of 2 meer niet .
Dus dat vergt dan misschien een andere aanpak, mee eens.