ElCid schreef:HorseTimeXL schreef:Zou een paard ook headhaking kunnen hebben alleen aan het einde van het rijden? Met longeren doet hij het namelijk helemaal niet.
Durf ik niet te zeggen maar als het met de spieren te maken heeft/ slecht passend zadel o.i.d. zou dat wel kunnen. Headshaking is toch een duidelijke uiting van ongenoegen en als hij zich na het rijden niet prettig voelt/ pijn kan hij dat op die manier uiten.
Longeren is onbelast dus mogelijk dat er toch een probleem in de rug zit. Dan zou de osteopaat dat snel genoeg moeten kunnen zien en verhelpen.
Wat voor ras is het paard?
Het is een kwpner van 1,62. Spring gefokt. Bedankt voor jou/jullie reactie. Ik had ergens wel gelezen dat als een paard maagzweer oid heeft dat dit ook kan uitslaan naar z'n rug door die pijn waardoor hij niet lekker loopt op z'n rug.

. Het zadel kan ook met opvullen niet goed liggen. Hij ligt eigenlijk over zn schouder en als je hem (achter de schouder legt) dan komt het achterste gedeelte op en rug terecht waar hij geen draagvlak heeft. Daarnaast is de de rug uit de kussens ook weg. Doordat ik een frontriser van prolite had drukte het achterste gedeelte vermoedelijk op zn rug.. Ik kon het echt voelen. waardoor die klachten kunnen komen en waardoor hij zo in een vaste houding liep. Hij is al breder geworden dus dat zal ook nog eens meespelen. Dus heb direct een afspraak gemaakt bij de zadelmaker gemaakt.
Succes met het opnieuw opbouwen. Ik zou de andere punten die je noemde in de openingspost nog wel in de gaten houden!
.