Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ils_K schreef:Tja de meningen verschillen om deze blessure nog al.
Vorig jaar (mei) diagnose gat in pees(tussenpees), kans op herstel maar springen ect waarschijnlijk nooit weer. Heb hem het land in gegooid en ben paar keer per week gaan stappen met ICE Vibes om. Na 3 maanden controle was het al voor 85% genezen en mocht ik rustig opbouwen. Zal je zeggen hij heeft zich echt niet rustig gehouden op het land, ging soms als een gek te keer.
Afgelopen feb naar Wolvega voor een scan om te zien of we mochten springen. En heb goedkeuring, helemaal genezen. Springen inmiddels weer en heb de eerste cross training weer gehad.
Marie111 schreef:Hier ook paard met tussenpeesblessure (net geen gat). Eerst aan ene been en na rustig opbouwen (stap dreaf) aan andere been. We doen nu dus heel rustig aan (boxrust met 2 x p dag stappen) . Wij gebruiken nu ook ice-vibes (ondertussen poetsen). Wist helemaal niet dat je ook kunt stappen met die dingen om (tweedehands, geen gebruiksaanwijzing). En dan zet je ze ook op de trilstand?
Amyyy schreef:Je moet wel trillen hoor met ice vibes, dit staat er op de website :[ [url=m/2U1qJx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelf ben ik echt absoluut geen voorstander van boxrust bij peesblessures, wel van een kleiner stuk afzetten in de wei. Gewoon elke dag naar buiten, dan krijg je niet dat ze 'ontploffen' als hij straks wel weer naar buiten mag.
Komende tijd gewoon stappen en koelen. Ga er maar vanuit dat je er minimaal een jaar zoet mee bent.
CRos95 schreef:Marie111 schreef:Hier ook paard met tussenpeesblessure (net geen gat). Eerst aan ene been en na rustig opbouwen (stap dreaf) aan andere been. We doen nu dus heel rustig aan (boxrust met 2 x p dag stappen) . Wij gebruiken nu ook ice-vibes (ondertussen poetsen). Wist helemaal niet dat je ook kunt stappen met die dingen om (tweedehands, geen gebruiksaanwijzing). En dan zet je ze ook op de trilstand?
Even een kleine tip: de gebruiksaanwijzing is ook op internet te vinden en volgens mij staat daarin dat trillen bij peesblessures niet de bedoeling is (maar schiet me er niet op af).
Verder lees ik even mee
Elisa2 schreef:In de acute fase is zo min mogelijk beweging belangrijk en veel koelen etc. daarna is veel en rustige onbelaste beweging juist belangrijk.
Hier zegt de DA, gooi maar een half jaar/ jaar in het land en bekijk het dan..tot nog toe allemaal weer netjes genezen.
Qua supplement is MSM een fijne om bij te voeren voor het bindweefsel (wat het gat in het peefweefsel op moet gaan vullen)
Marie111 schreef:Hier ook paard met tussenpeesblessure (net geen gat). Eerst aan ene been en na rustig opbouwen (stap dreaf) aan andere been. We doen nu dus heel rustig aan (boxrust met 2 x p dag stappen) . Wij gebruiken nu ook ice-vibes (ondertussen poetsen). Wist helemaal niet dat je ook kunt stappen met die dingen om (tweedehands, geen gebruiksaanwijzing). En dan zet je ze ook op de trilstand?