Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Karin_deB schreef:Mijn d-pony heeft jaren geleden een dubbele griffelbeenbreuk gehad (het stukje lag los zeg maar). Zij heeft nooit boxrust gehad, alleen koelen en compressiebandage ivm zwelling.
Mijn DA adviseerde opereren juist af omdat de kans op littekenvorming en irritatie daarvan heel groot was.
Ik heb haar enkele weken niet belast maar alleen vrij lopen op de wei en toen liep ze weer goed en was het been slank (ze heeft alleen de eerste paar dagen echt kreupel gelopen).
Het zal altijd een zwakke plek blijven maar tot op heden nooit klachten gehad. Als ze zich stoot is het been enkele dagen dik maar daarbij niet kreupel/onregelmatig en dit trekt vanzelf weer weg.

) en na een controle foto zat het alweer zo goed als aan elkaar. Ik heb hem toen zelf nog 3 a 4 weken extra gegeven en daarna weer opgepakt.Marcella schreef:Die van mij liep na 3 dagen box rust rondjes te draven in zijn box. Overleg met da gehad en toen mocht hij alleen op de wei (wel naast de rest). Heb het uiteindelijk zo gedaan 's ochtends een half uurtje voor medicatie en 's avonds een half uurtje voor medicatie. Perfect genezen.
Icecrystal schreef:Mijn paard had precies dezelfde breuk als op jouw foto. Been bleef maar dik, verder niet kreupel.
Ik heb haar in Utrecht laten opereren voor rond de €1000,- . Een week boxrust en daarna de wei op. Na 2 weken wei was alles mooi slank en zijn we weer gaan opbouwen!
[ [url=m/uxbEy6.jpg]Afbeelding[/url] ]