Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esther28 schreef:Ja daarvoor denk ik toch dat je precies helder moet krijgen wat precies de oorzaak is en in welke mate.
superpony schreef:Pandora2 schreef:Ik denk dat het er helemaal vanaf hangt welk probleem het paard aan zijn hart heeft.
Ik heb zelf 2 lekkende kleppen, maar functioneer gewoon normaal
Echt? Wordt er niks aan gedaan?
Maar als jij te weinig beweegt of ongezond leeft, zal je toch wel meer last hebben, dan als je in een basis conditie kan blijven??
superpony schreef:Ik denk ook dat we het heel vaak niet weten. Dat blijkt ook wel denk ik als je zo nu en dan hoort dat een paard gewoon dood blijft of paarden niet zoals verwacht herstellen van het een of het ander.
Ik weet ook wel een paard, meerdere eigenlijk die voor iets anders geopereerd werden en dood bleven op de tafel. Van 2 weet ik dat ze achteraf wel hebben gezegd, het hart kon de operatie niet aan. Maar beide paarden waren zo jong dat ze waarschijnlijk dit gemist hebben...
Pandora, het voordeel is meestal wel zodra je het weet, je wel onder controle komt en je er rekening mee kan houden wanneer wel nodig natuurlijk.
Ik heb toch de laatste tijd ook wel weer een aantal jonge mensen gehoord ( onder de 45 zeg maar ) die toch aan het hart zijn overleden vrij plots of na heel kost ziektebed. Dan denk ik toch snel; had het geholpen als men wist dat ze een ''minder'' hart hadden of die risico's liepen?
Popstra, Maar nooit iets gehoord of gemerkt? Kan me voorstellen dat in conditie houden ergens wel goed is.
henshem, Had jij hem zelf al van jongs af aan??
Dat is het ook denk ik een beetje. Als een paard zogezegd sloom is, denk je niet altijd aan het hart. Bij ons heeft de een ook meer pit dan de ander. Daar zoek je niet altijd meteen wat achter.