Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fjordnina schreef:Ik bekap al jaren zelf en zou hierin het advies van de hoefsmid opvolgen. Aknippen met een nijptang op het punt tussen correcte wand en het punt van de draaiing dan verhelp je het grootste probleem. Een hoefsmid zal dit stuk er ook af halen, dus daarmee kun je niets verkeerd doen.
Als ik naar je foto's kijk zie ik een hoef die volgens mij niet uit gekrabt is waardoor het moeilijk is om de kenmerkende punten te gaan herkennen. Op de eerste foto zie ik echter aan de linkerkant een stukje hoefwand dat correct bekapt is en ook kan kloppen met de 4 weken termijn. Wel zie ik een steunsel dat eraf gehaald mag worden.
Heb je foto's van een schone hoef? 1 recht van voren,1 van opzij en 1 van de onderkant?
Bibi1109 schreef:Barbet schreef:Ik vind het wel apart dat een hoefsmid aan een kind van 13 het advies geeft , om zelf met een nijptang aan de hoef te gaan knippen.
Is het een natuurlijk bekapper of zo?
ja naja hij gaf t advies aan me pa
fjordnina schreef:Heb je foto's van een schone hoef? 1 recht van voren,1 van opzij en 1 van de onderkant?
Barbet schreef:Stond hij eerst op ijzers, lijkt net of je daar van die plekken ziet waar ijzers hebben gezeten.
Maar het advies is dus gegeven aan jouw vader.
Heeft je vader verstand van paarden, heeft hij ondertussen het stuk van de hoef afgeknipt?
Bibi1109 schreef:Barbet schreef:Stond hij eerst op ijzers, lijkt net of je daar van die plekken ziet waar ijzers hebben gezeten.
Maar het advies is dus gegeven aan jouw vader.
Heeft je vader verstand van paarden, heeft hij ondertussen het stuk van de hoef afgeknipt?
ja hij komt net van zn ijzers af 4 weken geleden eronderuit gehaald! nee nog niks erafgeknipt wil hoefsmid het maandag toch liever zelf laten doen want ik wil niet iets verkeerd gaan doen
Art_Ificious schreef:Mijn ruin van 5 is wel eens een half jaar tot een jaar niet bekapt (voor die bij mij was) aan de achtervoetjes maar zag er nooit zo uit als die van jouw Tinker.
Ik zie dat het ook aan de zijkant afgebroken is waar de nagelaten zaten. Klopt dit?
Vind het wel erg zorgelijk voor n'a 4 weken zulk slechte hoeven te hebben.
Hutcherson schreef:Sorry, van alle fotos die je hier plaatst, TS... Ik heb geen idee waar ik naar kijk of wat de voor en anderkant is.
Ik herken helemaal niets op de fotos (en zie toch vrij geregeld hoeven). Het is dat ik weet dat het om hoeven gaat,maar zo zien de hoeven van mijn paard er echt niet uit na 4 weken.