Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Avalanche81 schreef:Clasical schreef:Ik verwacht ook niet dat de Amerikaanse sportpaarden kwalitatieve blote voeten hebben.
Doorgaans denk ik dat het gemiddelde Amerikaanse paard tov een Nederlands paard toch echt wel een leven kent van meer buiten
Nou, dan kan ik je bij deze uit de droom helpen.
Clasical schreef:Maar wat moet je volgens jou dan anders bekappen aan een paard op zachte bodem tov een paard op harde bodem?
xyzutu2 schreef:Tegen wie heb je het nu?
Is dat een reactie op wat ik schreef over mijn paard en dat die ijzers zou hebben gekregen?
Clasical schreef:Ik verwacht ook niet dat de Amerikaanse sportpaarden kwalitatieve blote voeten hebben.
Doorgaans denk ik dat het gemiddelde Amerikaanse paard tov een Nederlands paard toch echt wel een leven kent van meer buiten
xyzutu2 schreef:Avalanche81 schreef:
Nou, dan kan ik je bij deze uit de droom helpen.
Ik ben echt bang dat je dat niet kan.![]()
Zo jammer, want de wereld wordt zoveel interessanter als mensen naar feiten kijken in plaats van naar fabeltjes luisteren. Hoewel die laatste natuurlijk wel beter verkopen. De Verenigde Staten, The Great Outdoors, waar alle paarden elke dat blootsvoets 16 kilometer afleven over afwisselend zanderige en rotsachtige en droge en vochtige bodem en nooit ook maar één hoefprobleempje hebben want daar leven mensen nog in harmonie met de natuur... De dode hoeven van díe paarden moeten dus wel hét model worden voor alle hoeven van alle levende paarden over de hele wereld.![]()
khirshanta schreef:Amerika is zelf bekappen veel meer aan de orde van de dag. Echter, de ondergrond is daar anders, waardoor niet altijd dezelfde strategie kan worden aangewend.
Of vind je dat dat misschien onzin is, en dat geologische indeling geen effect heeft op bekappen/de vorm van de hoef?
Clasical schreef:Verder vind ik het geval wat jij noemt zo extreem dat ik mij niet kan voorstellen dat, met welke behandeling of manier van bekappen ook, dit paard een pijnvrij leven kan hebben
clasical schreef:<knip>ik zou niet weten waarom die paarden niet gewoon blootvoets kunnen, met hoefschoenen of een plakschoen.