Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lindsey_99 schreef:Dat klinkt meer naar EMS, ofwel het Equine Metabolisch Syndroom.
https://www.bokt.nl/wiki/Equine_metabolic_syndrome
https://www.msdvetmanual.com/metabolic- ... c-syndrome
marietje1000 schreef:Twiggy2008 schreef:Marietje1000, je bent van harte welkom mijn liefste paard te komen genezen zonder torenhoge kosten. Ik betaal dus, zodra hij genezen is en dan zal ik dat hier op bokt vertellen. Is dat een idee?
Ik pb je even hierover.
okdoei schreef:zou je mij ook een pb willen sturen over hetzelfde?
Ninx schreef:okdoei schreef:zou je mij ook een pb willen sturen over hetzelfde?
Zou mooi zijn... en absoluut niet gezegd dat zoiets beslist niet zou kunnen werken.
Maar begin gewoon eens je hooi te analyseren en te minimaliseren, stro bijvoeren, goed vitaminesupplement en lopen, lopen, lopen....
Je kunt poeders, pillen, voer, wichelroedes en andere dingen proberen. Maar een bewegingsdier moet bewegen. De goedkoopste optie die je hebt...
okdoei schreef:Begrijp ik, we zijn al bezig met beweging, maar dit is momenteel erg lastig ivm vroeg donker en net te laat thuis van werk, hooi wordt inderdaad gemengd met stro en hangt in netten verdeeld door de paddock. vitamine supplement zijn we nog even wat voorzichtig mee omdat het nu vrij goedgaat.
Ninx schreef:okdoei schreef:Begrijp ik, we zijn al bezig met beweging, maar dit is momenteel erg lastig ivm vroeg donker en net te laat thuis van werk, hooi wordt inderdaad gemengd met stro en hangt in netten verdeeld door de paddock. vitamine supplement zijn we nog even wat voorzichtig mee omdat het nu vrij goedgaat.
Ja, zit ik ook mee... maar setje reflectoren en lampjes en gaan met die banaan! :-D Probeer het anders iig 3x pw te doen, dan maar even ih weekend 2x en 1 doordeweekse dag.
Kun je met meer licht straks wat uitbreiden.
Met een vitamine supplement kun je niet snel verkeerd zitten... zeker de wat betere soorten niet. Is wel erg belangrijk. Als het spannend vindt zou iemand als Jente Driessen het kunnen uitmeten voor je.
En anders doe je het in poedervorm van Phytonics, en meng je het door wat pulp of grasmix.