lichaam reinigen paard met D-tox welk merk ervarinen welkom.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Re: lichaam reinigen paard met D-tox welk merk ervarinen welkom.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:57

Hebben jullie wel eens gezien hoeveel alcohol er in zo'n flesje zit?
Detoxen met alcohol :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:02

Arm paard.
Volgende keer gezondheid en welzijn van het paard boven sportieve prestaties stellen.

Is je paard niet in orde, bel dan de dierenarts, niet een commerciele paardendrogist. Natuurlijk vindt die detoxen een goed.idee. kassa.

Voor het nut van detoxen bestaat geen wetenschappelijk bewijs.
Waarom zou je.nog meer in je paard.duwen? Je stoot je hoofd toch niet 2x aan dezelfde steen?

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:57

Wetenschappelijk bewijs in de vorm van dure rapporten bedoel je?
Nee natuurlijk zijn die er niet, wie heeft daar belang bij?
Wetenschappelijke onderzoeken zijn heel duur en worden gefinancierd door belanghebbende autoriteiten.
Het bewijs zou juist deze bestaande autoriteiten tegenwerken.

Ben het wel eens dat er een hele commerciële markt is waar je het niet per definitie hoeft te zoeken.
En juist naast ontgiften is het belangrijk dat je ook kijkt waar je winst kunt halen in bv. keuze van juiste voeding ( zo min mogelijk bewerkt) voldoende beweging, want ook beweging helpt het lichaam afvalstoffen af te voeren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:38

Daar komt bij paarden sober leven. Kun je niet met een mens vergelijken die dagelijks jaar in jaar uit allerlij troep naar binnen stouwt.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:51

Ja van nature leven paarden sober ja maar ook hun voeding word belast, denk aan kunstmest en ander landbouwgif, pecticide.
Het is vandaag de dag onontkomelijk .
Ook de lucht is meer verontreinigd.
Zomereczeem is een goed voorbeeld van overbelasting van het systeem door toxines, vooral bij de sobere gevoelige rassen.
Pak en beet 20 jaar geleden kwam het nagenoeg niet voor, nu lijkt de helft van de paarden er onder te lijden

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:12

Ik heb er aring met phytonics en puur. Naf ben ik geen fan van

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:14

Clasical schreef:
Wetenschappelijke onderzoeken zijn heel duur en worden gefinancierd door belanghebbende autoriteiten.

Ben het wel eens dat er een hele commerciële markt is waar je het niet per definitie hoeft te zoeken.
En juist naast ontgiften is het belangrijk dat je ook kijkt waar je winst kunt halen in bv. keuze van juiste voeding ( zo min mogelijk bewerkt) voldoende beweging, want ook beweging helpt het lichaam afvalstoffen af te voeren.

Nee niemand heeft daar belang bij, gezien farmaceutische wetenschappers weten dat een goed functionerend lichaam zichzelf reinigd :+

Boras schreef:
Arm paard.
Volgende keer gezondheid en welzijn van het paard boven sportieve prestaties stellen.

Is je paard niet in orde, bel dan de dierenarts, niet een commerciele paardendrogist. Natuurlijk vindt die detoxen een goed.idee. kassa.

Voor het nut van detoxen bestaat geen wetenschappelijk bewijs.
Waarom zou je.nog meer in je paard.duwen? Je stoot je hoofd toch niet 2x aan dezelfde steen?

Hier ben ik t mee eens.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 18:23

Moet wel
Lachen over voldoende drinken ja dat kan je ook echt dwingen bij een paard

Bedankt voor alle reacties ik weet genoeg

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:29

kiddokids schreef:
Moet wel
Lachen over voldoende drinken ja dat kan je ook echt dwingen bij een paard

Bedankt voor alle reacties ik weet genoeg

Op zich kan je wel wat appelsap in een watertrog doen om ze te stimuleren meer te drinken (goed bedoelde tip).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:12

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:25

J0anieke schreef:
Clasical schreef:

Nee niemand heeft daar belang bij, gezien farmaceutische wetenschappers weten dat een goed functionerend lichaam zichzelf reinigd :+

Als een lichaam reinigd met natuurlijke(!) ondersteuning dan doet het lichaam dit toch nog steeds zelf?
Alle processen in het lichaam hebben een ( natuurlijke) bron nodig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:56

Ben ik dan de enige die zich afvraagt waarom je een paard op moet voeren voor 2 proefjes dressuur? Als het nou een smw kampioenschap is zou ik het kunnen snappen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 01:09

Waar lees jij dat? Ik zie dat nergens staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:48

Ipsilonka schreef:
Ben ik dan de enige die zich afvraagt waarom je een paard op moet voeren voor 2 proefjes dressuur? Als het nou een smw kampioenschap is zou ik het kunnen snappen.

kiddokids schreef:
mijn paard heeft bulten waarschijnlijk omdat hij hoog in voer stond vanwege een belangrijke kampioenschap mennen.
nu komen er waarschijnlijk toch stoffen vrij, nu hij weer op normaal voer staat.

Ik snap sowieso niets van de eerste twee zinnen van de TS...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:44

Komen er niet altijd stoffen vrij, en dan in de vorm van mest en urine?
Bulten hebben waarschijnlijk te maken met iets teveel eiwit. Of teveel suiker, of een combinatie van. Door met gezond verstand te voeren kom je best ver, en belast je lever en nieren ook niet teveel. Hoef je ook niet te detoxen, wat op zich alweer belastend is voor het systeem.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:14

Wanneer de darmen, nieren, lever overbelast raken door afvalstoffen en deze niet meer voldoende kunnen afvoeren komt de huid in actie.
Deze is als het ware een back/up.
Het probleem zit hem vooral in lichaamsvreemde stoffen, andere gifstoffen die van nature voorkomen of vrijkomen bij processen in het lichaam daar weet je lichaam ook beter raad mee.
Die lichaamsvreemde stoffen krijgen er vandaag de dag steeds meer binnen, onbedoeld, want steeds meer is belast met deze stoffen.
Er bestaan ook gifstoffen zoals pesticiden die worden afgevoerd in vetcellen, deze kunnen lang in het lichaam worden opgeslagen en komen vrij bij vetverbranding.

Ben ook van menig dat je al veel winst kan halen uit de juiste keuzes ( zo min mogelijk belast voeren, geen kunstmest gebruiken, niet of anders enten, antibiotica, wormkuur etc).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:40

Niet enten is geen goed advies!

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:10

Daarmee bedoel ik NIET elk jaar een cocktail enten maar de tetanus bv. om het jaar of langer.
In de tetanusenting zitten veel belastende hulpstoffen.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:21

Ik heb een paard wat al diverse malen antibiotica heeft gehad en hier ook al diverse malen problemen van heeft gehad, dat is alleen met Detoxen opgelost.