Bachbloesemvraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:12

tsja, josefien, ik heb je nu niet nodig, want ik heb geen paard, en als ik er al een had die het nodig zou hebben dan kan mijn moeder dat uitpendelen en de resultaten waren bij ons echt geweldig,
misschien komt het (niet banketstaaf bedoelt) omdat je je een klein beetje opdringt, en dan komt het op mensen over of alleen dat het beste zou zijn voor hun paard zeg maar, ik hoop dat je me begrijpt,
ik doe zelf NH en als ik daarover heel enthousiast begon te praten dan voelden mensen zich ook aangesproken van, wat wil je dan zeggen? dat ik wat anders doe dan NH en dat ik dan mn paard mishandel,
echt waar, het klinkt raar, maar ik ken ze,
misschien moet je de mensen juist nieuwsgierig maken... Haha!
hoop dat je me goed begrijpt...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:33

Ik heb er een boek over die goed en duidelijk uitleg geeft.
Het heet "Bach bloesem therapie voor dieren".
geschreven door Bianca Uittenboogaard
ISBN nr:90-76761-03-5
Haal er elf vaak ook nog steeds nuttige tips uit.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:25

doet wel een beetje pijn, SuperRoos, want ik bedoel het goed, maar misschien moet ik niet te veel meediscussieren, knap toch een beetje af, geloof ik.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:49

sorry josefie, ik bedoel het ook goed hoor, je kan best meediscussieren ofzo en dan je mening geven, maar vaak is het zo dat mensen het niet fijn vinden als je jezelf gaat aanbieden zeg maar,
ze willen het dan liever zelf vragen, kan je het beter een keer in de hoek gooien van, ik doe dat ook, heb het ook voor andere mensen gedaan, en die waren allemaal tevreden, als ik wat voor jullie kan doen ofzo, weetjewel zoiets,

ik bedoel het niet vervelend naar jou ofzo, wilde je alleen ff een tip geven!, niet afknappen hoor, gewoon lekker doorgaan Haha!

(sorry als het vervelend over was gekomen)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:10

ok, snap ik, ik ging er ook van uit dat de eerste vraag van Sonja tenslotte gesteld was om mensen te laten antwoorden die "weten wat ze zeggen" (quote) Ik vind het fijn dat je gereageerd hebt! Bloos Enne ik zit er al zo lang "in" en ben er elke dag mee bezig, dus ik ben enthousiast over de resultaten, vandaar. Maar ik wil vooral niet opdringerig overkomen, het is de keus aan de eigenaar van het paard!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:40

Ik heb inmiddels een heel groot document binnengekregen van een Bokker over Bachbloesems, en zij heeft het voor mij ook "in de groep" gegooid op haar opleiding.

Ik kijk nog even wat ik er precies mee ga doen, want ik vind het best ingrijpend om op deze manier aan een paard te gaan werken. Het is immers HAAR karakter, HAAR emoties waar we mee aan de slag gaan. En dat zijn ook de dingen die haar maken tot wat ze zijn. (dat die dingen me regelmatig tot wanhoop drijven is een ander verhaal Haha! )

Aanstaande zaterdag heb ik een afspraak met een therapeut die met Bach werkt, om e.e.a. eens goed door te spreken.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

O ja en Josefien, ik waardeer je inbreng enorm en neem ook die scan in mijn overweging mee.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:39

josefien, ik snap dat je zo enthousiast bent, ben ik ook altijd met dit sorrt dingen maar ik merkte hier ook dat mensen dat liever niet horen, best raar eigenlijk,
het zou juist gaaf moeten zijn om elkaars ervaringen te delen hier en dat je ook nog wat van elkaar kunt leren, maarja, misschien moeten we een bachbloesemforum oprichten Haha! haha

hou ons maar op de hoogte sonja, ik ben heel erg benieuwd,
en nog ff wat, mocht je de verkeerde remedie of wat dan ook gebruiken dan gebeurd er gewoon niks, dan werkt hij niet,
als je een kuur geeft moet je ook heel snel gaan merken dat er veranderingen zijn, gebeurd dat niet dan weet je dat je niet de juiste had,
heel veel succes ermee en ik hoop dat je paardje opknapt!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:30

Een bachbloesemforum is idd een leuk idee. Wij hebben een yahoo kletsgroep voor studenten vande Silverlinde. Daarin bespreken we vaak casussen en nu dus ook Sonja (het paard dan Haha! )
Ik vind het altijd erg jammer dat je zo weinig over bach/aroma/reiki ed terug kunt vinden. Zeker als beginnend behandelaar zit je vaak met vragen die je graag met anderen zou willen bespreken maar nergens mee terecht kan omdat het nog niet zo erg ingeburgerd is. Met vragen over slofteugels kun je overal terecht Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:37

haha, idd, het lijkt alsof mensen tegenwoordig alles wat niet verklaard is door 100000 doctertjes 'vaag' en 'zweverig'
best zonde eigenlij, want iedereen wil maar 1 ding en dat is dat zn paard gezond is,
en een paard dat niet lekker in zn vel zit gaat ook lichamelijke klachten krijgen, dat is dus eigenlijk het gevolg, en je moet de oorzaak aanpakken... het is zo simpel Haha! (mag ik niet zeggen he)

bij mn vorige paard, een getraumatiseerde tinker, (staan wel foto's in mn profiel) was het echt heel erg,
hij leek depressief en was echt helemaal terug getrokken in zichzelf, als er wat gebeurde gaf hij zichzelf de schuld enzo,
hij heeft geloof ik al wel 4 keer een kuur gehad en het gaat steeds beter, soms heeft hij een kleine terugval, is echt zo zielig,

bij mn eigen paardje, sky, die nu helaas overleden is (zie onderschirft) had ik een heel erg ongeluk gehad,
van de een op de andere seconde werd ze wil en sloeg ze op hol, ik had mn hele voet kapot, ook van binnen, allen het bot was heel,
wij haar snel aan de bach gedaan, en daar kwamen echt hele vreemde dingen uit, niet iets dat we zelf hadden gekozen bij haar karakter,
tijdens de kuur veranderde ze ontzettend, eigenlijk negatief, ik dacht nog dat we het verkeerde hadden ofzo, kennelijk stond ik te dicht bij om te bevatten wat er gebeurde,
de bach maakte sky geestelijk zo sterk dat ze aan ging geven dat ze pijn had, zelfs zo erg dat ze mij bijna kapot trapte... zo zielig dat ze dat nooit durfde te doen, anders had ik haar misschien eerder kunnen helpen...
toch is het goed zo

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:17

ik ben weer helemaal blij Wow! dank jullie wel voor de lieve woorden en ik ben altijd in voor een bachbloesemclubje!!

Redgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:46

Josefien schreef:
ik ben weer helemaal blij Wow! dank jullie wel voor de lieve woorden en ik ben altijd in voor een bachbloesemclubje!!

Redgold ook!!!!

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:56

aah wat is mijn mama toch schattig Lovers

sioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:48

Citaat:
Ik heb inmiddels een heel groot document binnengekregen van een Bokker over Bachbloesems, en zij heeft het voor mij ook "in de groep" gegooid op haar opleiding.

Ik neem aan dat je het over Natascha hebt?
Natascha, ik ben eigenlijk wel heel erg geïnteresseerd in dat document wat Sonja gekregen heeft? Zou je het naar mij kunnen sturen?
Ik heb het boekje van Bianca Uitdenbogaart ook maar ik zou graag meer informatie willen.
Alvast dank.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:53

sioux als je me even je mailadres pb-t dan kan ik het je mailen Knipoog

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:45

Ik heb de boeken van Margriet Cremers Dudok van Heel en die gebruik ik ontzettend veel, vooral die van de Bachremedies voor honden en paarden is mijn bijbel Knipoog Ik heb ook een Worddocumentje van Bachbloesems voor dieren (en ook voor kinderen dacht ik) dus als je me een mail stuurt, kan ik die ook sturen.

horsepartner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:51

ja inderdaad geweldige boeken en vooral die van de bachremedies voor honden en paarden.
heb mijn opleidingen toen de tijd allemaal in het engels gedaan omdat hier in nederland de mogelijkheden er nog niet voor waren.

werk zelf ook veel met de bach en net als jij josefien met zeer goede resultaten.

vind het heel erg leuk om tezien dat ook hier nederland de bach en andere alternatieve therapieen in trek beginnen tekomen.
OK dan!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:34

Door dit topic ben ik toch erg nieuwsgierig geworden naar Bachbloesems en heb ik van de week een plukje haar van Tjalko naar Josiefien gestuurd. Vandaag kreeg ik de uitslag van haar BB-test en ik ben echt verbaasd over de herkenbaarheid ervan! Ik heb nu druppels besteld op absis van die test en ben zeer benieuwd of ik jullie binnenkort kan laten weten een geheel in balans paard op stal te hebben!

Ik ben trouwens ook erg geinteresseerd in stukken over Bahbloesemtherapie, dus als iemand iets voor me heeft...