superpony schreef:Lusitana, ik weet wel wat keuren inhoudt hoor. Al zo vaak bij geweest. Ene veearts is echt de andere niet. Ik ken veeartsen die super kritisch zijn en echt netjes werken. Maar ook veeartsen die als ze horen dat een paard gekocht wordt voor het bos enorm afraffelen.
Ging om het feit dat je het had over het af- of goedkeuren van een paard door een dierenarts.
Dat doen ze niet bij een aankoopskeuring, ze geven je alleen advies of het paard geschikt is voor het doel of niet. Dat wilde ik even rechtzetten. 
HorseTimeXL schreef:Mijn instructrice zei dat ze uit haar ervaring meer gebreken zag bij de hals/rug dan bij de benen. De dierenarts weerlegde dat. Nu weet ik wel dat hij hoefzuil heeft, maar of dat zo erg is. Het was minimaal zei die.
Ligt erg aan in welke kringen je je begeeft. Als zij alleen naar paarden heeft gekeken die verkeerd gereden zijn, dan zal ze inderdaad veel nek/hals/rug blessures tegenkomen, maar een dierenarts ziet natuurlijk allerlei soorten paarden in alle takken van sport die op allerlei manieren gereden zijn en dat geeft een heel ander beeld.... Hij heeft er ook veel meer gezien en dan liggen de verhoudingen al snel anders.