Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Faitherr schreef:Ik heb er een beetje globaal overlezendus excuses als dit al genoemd is, ik weet dat er een soort van “de pil” is voor paarden, dit heet regumate dacht ik, daar zou je je dierenarts eens naar kunnen vragen.
Mijn merrie wisselt heel erg in de hengstigheid en met name haar karakter dan. Maar over het algemeen doet ze dan behoorlijk naar tegen haar weidegenootje (die mag dan niet bij de hooiruif komen en krijgt soms uit het niks een snauw (al doet ze dit overigens ook weleens buiten de hensgtigheid om, ze is erg dominant). Verder hinnekt ze naar alles (ALLES), en is ze extreem snel afgeleid. Dunne mest en de andere symptomen die je noemt heb ik niet voorbij zien komen, wel zit ze overigens sinds 2 weken heel vast in de rug (wordt behandeld door de fysio), en dat kwam ongeveer gelijk met de eerste hengstigheid weer na de winter.
tengeltje11 schreef:Een 3-jarige die alfa is,geloof ik niet in.
Daarnaast gaan alfa's niet in het rond slaan,dat zijn meestal de paarden die lager in rang staan en hun plekje onderaan die rang omhoog willen upgraden.....