Paard z'n been staat niet op "slot"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 02:36

Hoe kom je er überhaupt op, zo'n 'test' als dit, heb dit werkelijk nog nooit iemand zien doen? :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paard z'n been staat niet op "slot"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 05:14

Dier staat gewoon op rust en ontlast zijn voorbeen. Niets mis mee!
Idd een beetje bezopen om zo'n rare test te doen. Je trapt toch ook niemand achter zijn knie om te kijken of hij in knikt?

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:22

Mijn paard heeft dit idd ook. Merk ik weleens tijdens poetsen. Nooit op deze manier getest. Weet niet zeker of het steeds hetzelfde been is. Op het filmpje is het ene been ook "losser" dan t andere been. Lijkt mij dat het paard gewoon iets meer op het andere voorbeen leunt. Ik heb me er in ieder geval nooit druk over gemaakt, paard is nu bijna 21 jaar en vakt niet spontaan om ofzo als ze zo staat.

ManaChantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 08:44

Even voor de duidelijkheid, ik trap mijn paard niet. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als je op een been balanseerd, kan je met het andere been niet echt veel kracht zetten, wat ik dus ook niet doe. Ik vraag ook niet of dit een wel/niet een goede test is. Ik vraag gewoon of het normaal is en of z'n last van z'n schouder hiervan vandaan kan komen als dit niet normaal zou zijn. Buiten dat ben ik er achter gekomen door de osteopaat, en niet omdat ik mijn paard trap zoals sommige van jullie beweren...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:49

Op het filmpje trap je je paard wel. Nee niet hard, maar met voldoende druk om hem in te laten knikken.

Het is gewoon volledig nutteloos om zoiets te testen en in het ergste geval ook schadelijk.

Zoals al eerder gezegd, paarden zetten voorbenen niet op slot. Iets met klok en klepel.
Laat de testen maar over aan professionals.

En als je paard een schouderprobleem heeft dan kan je osteopaat je daar vast mee verder helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:52

Nou ja ik vroeg me af, er is ook een fysio bij geweest.
Die weet dan toch precies in welke spier of pees/gewricht het zit?.
En wat het is?

Bij twijfel de veearts vragen en eventueel fotos laten maken :j