Fries onregelmatig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Fries onregelmatig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:09

Onregelmatig zie ik niet echt, niet vanuit de benen in elk geval. Wel een paard dat de onderhals erin zet,het bekken niet kantelt ende rug kantelt. Een goede begeleiding van een fysio/osteo en veel aan de hand werken en dubbellongewerk zou (indien medisch alles in orde is) bij zo'n paard een hoop verschil kunnen maken.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:15

Ik heb het fipmpje nog een keer gekeken, maar ik blijf in stap vinden dat ze haar binnen achterbeen minder ver neerzet dan linksachter.
Ik zou graag een filmpje de andere kant op willen zien.

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:17

Caily schreef:
Hier vlakbij zit Annemarie Nijhoff van Beterdier, zou zij een goede zijn als osteopaat?

Ik vind haar niet kreupel. Wel stijf m.n. vanuit rug en het bekkengebied.

Annemarie Nijhoff is zeker een goede osteopaat. Kijkt naar het hele plaatje.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:18

Linksachter is ze behoorlijk stijf zeg. Hoe loopt ze linksom?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:24

Een tijdje niet werken maar wel weidegang? Dan ontspant de rug misschien?

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:26

Ik vind haar linksachter niet helemaal zuiver. Ze zet beide achterbenen niet echt ruim eronder doordat ze zo stijf is. Maar linksachter lijkt die nog korter. Maar om dat echt goed te kunnen beoordelen moet ik ook een filmpje linksom zien. Daarnaast zie ik nog iets aan het linkerachterbeen waar ik niet helemaal mijn vinger op kan leggen omdat die steeds maar half in beeld is. Maar het lijkt of ze iets een huppeltje/andere beentechniek heeft om linksachter te ontlasten. Maar dat is nu pure giswerk omdat ik het been maar half zie, dus kan zijn dat dat niks is hoor.

Wel is ze echt ontzettend stijf in de hele bovenlijn. Kan ook komen dat ze daardoor linksachter wat minder loopt, dat ze simpelweg haar been niet verder naar voren en fijn kan bewegen omdat er iets in die bovenlijn verkeerd zit. Ik zou een goede dierfysio er na laten kijken. Wellicht ééntje die ook osteopaat of iets dergelijks is. Zodat je eerst eens gaat onderzoeken waar de blokkade zit, zodat je die gerichter los kan werken.