Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
imaudy schreef:Dat ze dat pas op het eind zeggen en niet voordat je komt..Dan zou ik er al geen vertrouwen meer in hebben.
HorseTimeXL schreef:Bedankt voor jullie reactie. Ik twijfelde best, ook al ging mijn gevoel naar nee. Het is mijn eerste eigen paard. En wil die graag helemaal gezond. Mijn instructrice zij dat het allemaal prima te handelen was, maar ik heb er gewoon geen ervaringen mee.
alice0cullen schreef:Om wat voor paard gaat het dan als ik vragen mag, niveau en dergelijke., of heb ik er al overheen gelezen
Elvirawortel schreef:Best gek dat veel mensen aangeven geen paard met eczeem te kopen omdat het zo zielig is voor het paard. Als het paard ergens anders staat is het even zielig hoor! Het is voor je eigen gemak dat je hem dan niet koopt.
Hier een paard met eczeem. En er staan ook bomen langs de wei. Suiker arm voeren, dekentje op en een reinigingskuur in het voorjaar en dat is best te doen.
eczeem komt van binnen uit. Suikers in gras en voer en chemische stoffen uit medicijnen worden uitgescheiden door de nieren en wanneer die het te druk krijgen wordt de huid als uitscheidingsorgaan gebruikt waardoor het paard jeuk krijgt. Bij mijn fjord is het begonnen nadat hij een antibiotica kuur heeft gehad, daarvoor ook wel een beetje jeuk, maar nu veel erger
HorseTimeXL schreef:Ja het punt is eigenlijk dat die al bovenaan mijn budget van 5000 euro zit. Hij is wel helemaal gekeurd dat dan weer wel dus dat scheelt..
safina schreef:Weet je wat het is met die dingen? Als ze bij de verkoop zeggen "lichte zomereczeem" dan is het in de praktijk vaak zware zomereczeem. Ze timmeren het mooi dicht zo, want zo kan je nooit zeggen dat ze jou niet geïnformeerd hebben. En 'Tsja, dat het daar op jouw stal in het bos veel erger is geworden , konden wij ook niet voorzien.'.
HorseTimeXL schreef:Ja het punt is eigenlijk dat die al bovenaan mijn budget van 5000 euro zit. Hij is wel helemaal gekeurd dat dan weer wel dus dat scheelt..